جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام جعفر ناصری

حوزه/ رئیس بنیاد علمی فرهنگی «هاد» ابراز کرد: فاصله گرفتن انسان از دین مربوط به فاصله گرفتن از نفس و گوهر خویش و بیماری جامعه نداشتن تهذیب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین جعفر ناصری دولت آبادی در جمع طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد با بیان این مطلب گفت: گوهری به نام فرصت در اختیار انسان هاست که به علت طولانی بودن راه باید قدر این فرصت های شکل گرفته در زندگی را بدانیم.

رئیس بنیاد علمی فرهنگی «هاد» افزود: راه طولانی انسان قرار گرفتن در مسیر انبیا و اهل بیت(ع) با ابزار حرکتی تقوا، عمل صالح و ایمان است که انسان را به خداوند نزدیک تر می کند.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری دولت آبادی در خصوص مشکلات جامعه امروزی اذعان داشت: فاصله گرفتن انسان از دین مربوط به فاصله گرفتن از نفس و گوهر خویش و بیماری جامعه نداشتن تهذیب است.

رئیس بنیاد علمی فرهنگی «هاد» خاطر نشان کرد: جامعه ای که مبانی دینی، عمل، هویت، اخلاص را شناسایی نکند به مشکل برخواهد خورد و در مسیر پویایی حرکت نخواهد کرد.

این استاد حوزه  تصریح کرد: شخصیت انسان با انجام کارهایش نمایش داده می شود و در واقع این انسان ها هستند که به اعمال شخصیت می دهند نه این که عمل به او شخصیت بدهد.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری دولت آبادی ادامه داد: مردم تشنه  معارف الهی هستند، هر چند گاهی به تعبیر قرآن قلب های شان سخت می شود و نمی توانند این معارف را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال به طور دائم در حال فرستادن رحمت و دعوت از بندگان است، گفت: با این وجود در این راه کوتاهی می کنیم و نفس مان سخت می شود، در حالی که انسان سعادتمند کسی است که خود را از زندان وجود رها کند.

انتهای پیام/ا

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha