جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد همایون زرینه

حوزه / امام جمعه شهرستان بوئین زهرا گفت: برآمده از نهج البلاغه روح بلند حضرت علی (ع) بوده و درحقيقت نموداری از كمالات وجودی و اوصاف الهی آن حضرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد همایون زرینه عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران شهرستان بوئین زهرا به انس و بهره گیری بیشتر طلاب حوزه علمیه با کتاب ارزشمند نهج البلاغه اظهار داشت: این کتاب در واقع مجموعه‌ای از سخنان، خطبه‌ها و حکمت‌های امیرالمومنین(ع) است که  توسط سید رضی جمع آوری شده و بهترین راه برای شناخت امام علی(ع) مطالعه کلمات ایشان است.

امام جمعه شهرستان بوئین زهرا خاطرنشان کرد: اگر این کتاب را به صورت کلی ملاحظه کنیم، می‌توانیم توحید، جهان، امتحان، حکومت‌داری، دین، اخلاق و معاد را از درون مباحث آن دریافت کنیم.

وی افزود: به بركت نظام اسلامی نهج البلاغه نیز همانند بسیاری از معارف مهجور الهی به تدریج از مهجوریت رهایی یافته، وباید تلاش نماییم که  از این کتاب بیشتر بهره بگیریم.

استاد حوزه علمیه خواهران بوئین زهرا به جملات وکلمات قصار در خطبه های حضرت علی (ع) در نهج البلاغه اشاره و بیان داشت: کلمات و خطبه های ارزشمندی در همه موضوعات مختلف در کتاب نهج البلاغه بیان شده که شما طلاب حوزه علمیه می توانید با خواندن آن در جامعه تبیین نمایید.

وی نهج البلاغه را برادر قر آن دانست وعنوان داشت: ما باید بیشتر به جایگاه این کتاب در زندگی توجه نموده و بتوانیم از رهنمودهای آن در جهت سبک زندگی به خوبی استفاده نماییم.

امام جمعه شهرستان بوئین زهرا به هشدار فتنه و فتنه انگیزی در نهج البلاغه اشاره و اظهار کرد: در قرآن و روایات ائمه معصومین (ع) در رابطه با، به وجود آمدن فتنه های بزرگتری خبر داده است و اگر کسی راه فتنه را گم نکند وامام زمان خود را تنها نگذارد می تواند در فتنه پیروز باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha