جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ هم اندیشی رؤسای شوراها و مدیران استانی حوزه با اعضای شورای عالی حوزه ـ حجت الاسلام والمسلمین ربانی

حوزه/برای اساتیدی که از قم به مدت سه سال به استان ها یا شهرستان ها مهاجرت کنند حمایت های خاصی خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ربانی امروز در هم اندیشی رؤسای شوراهای حوزه های علمیه و مدیران استانی که با حضور اعضای شورای عالی حوزه های علمیه در قم برگزار شد، اظهار داشت: بنای ما بر این است که همراه، همکار و معاضد مدیریت حوزه باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت هم افزایی ها برای انجام بهتر وظایف، ابراز داشت: یکی از مواردی که در این جهت می توان انجام داد آن است که برای اساتیدی که از قم به مدت سه سال به استان ها یا شهرستان ها مهاجرت کنند حمایت های خاصی خواهیم داشت؛ از جمله وامی که به این اساتید اختصاص خواهد یافت.

مدیر مرکز خدمات حوزه اظهارکرد: اگر از استان ها، طلاب ممتاز بخواهند برای تحصیل به قم بیاید به دلیل مشکل مسکن، می توانیم  به آنان ودیعه مسکن بدهیم.

وی گفت: امیدواریم طرح های مشترک و کارگشایی در جلسات استانی تعقیب و اجرا شود؛ در زمینه بیمه تکمیلی اساتید، مرکز خدمات دو سال قبل فعالیت هایی را دنبال کرد که جلساتی را در دفتر رهبری با مسئولان برگزار کردیم و طرح هایی برای انجام بهتر این امر دنبال شد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی اظهارکرد: در این زمینه نیازمند تخفیف هزینه بیمه تکمیلی از سوی تامین اجتماعی هستیم که هنوز نتوانسته ایم با تامین اجتماعی به توافق برسیم؛ روال عمومی در بحث عام تامین اجتماعی باید هدف مند شود.

وی افزود: یکی از محورهایی که رهبری معظم روی آن تاکید داشته اند و جزو خط قرمزهای تعیین شده ایشان است بحث تامین اجتماعی است؛ علاقه داریم اساتید حوزه مورد حمایت جدی قرار گیرند که این کار واقعا کار سختی است؛ اساتید جزو بیمه خدمات هستند، ولی ممکن است استادی در حال تدریس باشد و کمکی نیز به مدیریت کند که امیدواریم بتوانیم این دسته از اساتید را نیز پوشش دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha