سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نظامیان اسرائیلی از پشت سر ماهیگیر فلسطینی را هدف قرار دادند

حوزه/ یکی از ماهیگیرانی که در ساحل غزه در بازداشت صهیونیست‌ها به سر می‌برد، از پشت سر مورد شلیک گلوله قرار گرفت و اکنون در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews، یکی از ماهیگیران فلسطینی که اوایل صبح دیروز توسط نظامیان اسرائیلی در شمال غزه بازداشت شده بود، از پشت سر مورد شلیک گلوله صهیونیست‌ها قرار گرفته و اکنون در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.

زکریا بکر، سرپرست اتحادیه ماهیگیران غزه در این باره به خبرنگاران گفت: خانواده محمد عمران صبری بکر ما را مطلع ساخته‌اند که وی هنگام بازداشت از ناحیه پشت مورد شلیک گلوله قرار گرفته است. به گفته اعضای خانواده، وی به بیمارستان المجدل در غزه منتقل شده است و پزشکان گفته‌اند که جراحاتش بحرانی هستند.

نظامیان صهیونیست اوایل روز گذشته وی را به همراه 4 ماهیگیر دیگر در ساحل السودانیا بازداشت کرده بودند. اسامی 4 فلسطینی دیگر دستگیر شده توسط صهیونیست‌ها به ترتیب عبدالله صبری بکر، محمد صبری بکر، ثابت محمد بکر و عمر محمد بکر بوده و همگی 20-30 ساله بوده‌اند.

ارتش اسرائیل با وجود توافق‌نامه پایان جنگ 2014 باز هم دائما به روی ماهیگیران فلسطینی و کشاورزان در نواحی مرزهای غزه آتش می‌گشاید. اوایل امسال نیز یک ماهیگیر فلسطینی با نام محمد احمد الحسی، 33 ساله در نزدیکی منطقه حائل سمت دریای اشغال شده توسط نظامیان رژیم صهیونیستی ناپدید شده و از آن زمان تاکنون هیچ اطلاعی از وی به دست نیامده است. به گفته مردم محلی نظامیان اسرائیلی عمدا به او حمله کرده و قایقش را غرق کرده‌اند.

این حادثه خشم مردم غزه در منطقه تحت محاصره ساحلی اسرائیل را برانگیخت و تحصن اعتراض آمیزی توسط کمپین جستجو برای یافتن پیکر وی به راه افتاد. تظاهرکنندگان در این کمپین خواستار محکوم ساختن اسرائیل و مداخله بین المللی برای حفاظت از ماهیگیران غزه و پیگرد قانونی اسرائیل به خاطر جنایاتش شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha