جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از سیاه‌پوش شدن اماکن مذهبی و عمومی این استان به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری فاطمیه دوم خبر داد.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی با تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه (س) و فاطمیه دوم اظهار داشت: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و فرا رسیدن ایام فاطمیه دوم بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و اماکن عمومی استان سیاه‌پوش شد.

وی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌های دهه دوم ایام فاطمیه باشکوه‌تر و پربارتر از دهه نخست در این استان افزود: علاوه بر مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی، آستان امام زادگان و بقاع متبرکه این استان نیز در ایام فاطمیه (س) میزبان عزاداران فاطمی می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه تلاش دشمنان اسلام به فراموشی سپردن فاطمیه است، گفت: وظیفه‌ای که ما داریم این است که در ایام شهادت حضرت زهرا (س) با حفظ کرامت حضرت به بهترین نحو اقامه عزا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه ما در این ایام زنده نگه‌داشتن فرهنگ فاطمی است، اظهار داشت: باید برنامه‌های مذهبی علاوه بر مساجد در سطح محلات نیز برگزار شود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به حضور مبلغان مذهبی در ایام فاطمیه در سطح استان گفت: باید از ظرفیت مبلغان برای ترویج فرهنگ فاطمی به نحو احسن استفاده شود.

وی همچنین نقش مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) را در تبیین فرهنگ اسلامی و فاطمی در جامعه نقشی تأثیرگذار دانست و اظهار داشت: برنامه‌های عزاداری ایام فاطمیه دوم با حضور مداحان و ذاکران در تمام مساجد و حسینیه‌ها و مجالس عزاداری برپا می‌شود و اعزام مداحان به نقاط محروم در اولویت برنامه‌های این ایام در این اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، سیاه‌پوش کردن سطح شهر، اماکن مذهبی و عمومی، عزاداری هیئت‌های مذهبی در روز شهادت، برگزاری مراسم‌های عزاداری در تمام اماکن مذهبی استان و بقاع متبرکه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی از جمله این برنامه‌ها به مناسبت این دهه فاطمیه دوم به شمار می رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha