شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام قدیمی

حوزه/ دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با اشاره به اهمیت نقش نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری در استان برای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی گفت: نهادهای فرهنگی و مذهبی استان برای رفع مشکلات استان همسو و هماهنگ عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، پیش از ظهر امروز در نشست مدیران نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری در استان و مسئولان فرهنگی و مذهبی خراسان شمالی اظهار داشت: نهادهای مرتبط با دفتر رهبر معظم انقلاب و نهادهای فرهنگی مذهبی برای رفع مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی موجود  باید هماهنگی و هم‌افزایی بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه امروز همه دستگاه‌ها باید با یکدیگر هماهنگ عمل کنند، افزود: در جامعه امروز تعامل دستگاه‌های فرهنگی برای از بین بردن معضلات فرهنگی و اجتماعی ضروری است.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی همچنین هدف از برگزاری جلسات نهادهای مرتبط با دفتر رهبری در استان هم ایجاد هماهنگی بین این نهادها برشمرد و اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که این نهادها در مشکلات استانی با یکدیگر همسو و هماهنگ عمل کنند تا مشکلات به خوبی از جامعه رخت بر بندد.

مشکلات فرهنگی ریشه یابی شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی هم در این نشست گفت: باید مسئولان فرهنگی در مواجهه با مشکلات موجود به سراغ علل و ریشه‌های اصلی بروند و پیشنهادهای عملیاتی با ضمانت اجرایی برای رفع این مشکلات داشته باشد.

حجت‌الاسلام علی خادمی همچنین با اشاره به برگزاری همایش اتحاد امت اسلام در مقابله با تکفیر در استان اظهار داشت: با توجه به اینکه خراسان شمالی جزء استان‌های تلفیقی شیعه و سنی است باید برگزاری این‌گونه برنامه‌ها در طول سال تداوم داشته باشد.

وی افزود: بر همین اساس برگزاری این نشست‌ها و همایش‌ها در شاخص‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گنجانده شده و در طول سال همایش‌ها و نشست‌های با هدف مقابله با تکفیر و جریان‌های افراطی در استان با حضور علمای شیعه و سنی برگزار می‌شود.

ضرورت اتحاد علمای شیعه و سنی

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت شعبه خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به رضایت علمای اهل سنت استان از برگزاری همایش اتحاد امت اسلام در مقابله با تکفیر در بجنورد، گفت: این‌گونه نشست‌ها و همایش‌ها نقش مؤثری در ارتقای آگاهی مردم نسبت به اهداف و برنامه‌های جریان‌های تکفیری و افراطی دارد.

حجت‌الاسلام حسین رضایی مقدم اظهار داشت: برگزاری این‌گونه برنامه‌ها و مراسم‌ها موجب اتحاد بیشتر علمای شیعه و سنی در مقابل جریان تکفیر و روشنگری در جامعه اسلامی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha