چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام یوسف متوسلیان

حوزه/ معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه فارس، با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) در میان شیعیان و اهل تسنن، گفت: حضرت فاطمه(س) محور وحدت مسلمانان است.

حجت‌ا‌لاسلام یوسف متوسلیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به ابعاد مختلف شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) محور مشترک و عامل وحدت امت اسلامی است.

وی افزود: این بانوی بزرگوار تنها مورد محبت شیعه نبوده اند، بلکه اهل تسنن هم ارادت ویژه‌ای به این بانوی بزرگوار دارند.

معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه فارس خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) جایگاه ارزشمندی نزد پیامبر اسلام(ص) داشتند و ایشان تعابیر بسیار حساب شده و دقیقی در مورد دختر بزرگوارشان دارند؛ در گفتار و رفتار رسول الله(ص) که برای ما حجت است، تکریم حضرت زهرا(س) کاملا مشهود است.

حجت الاسلام متوسلیان در ادامه سخنان خود، با اشاره به اقدامات معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان فارس برای بزرگداشت ایام فاطمیه، اظهار داشت: 200مبلغ طرح هجرت بلند مدت استان فارس در روز شهادت مظلومانه حضرت صدیقه طاهره(س)، با همکاری هیئات مذهبی و اهالی نمازگزار روستایی، در محل تبلیغ شان اقدام به برگزاری مراسم عزاداری مینمایند . ضمن اینکه تأکید شده که این گونه مراسمات در محلات و روستا ها تحت اشراف این معاونت نهادینه شده و همه مراسمات ملی و مذهبی با مشارک مردمی به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

مسئول مبلغین روحانیون طرح هجرت استان فارس، گفت: مبلغان باید توجه جدی به معارف الهی و قرآنی، خصوصا تفسیر قرآن برای عموم مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان و همچنین ترویج تلاوت قرآن درابتدای مجالس عزاداری داشته باشند و همچنین بیاناتی را در فضائل اهل البیت(ع) بیان کنند.

حجت الاسلام متوسلیان همچنین جهت دهی به مراسم عزاداری فاطمیه(س)، نظارت برعزاداری هیئات و دستجات عزاداری، زدودن خرافات از مراسم عزاداری و ترویج اصول اساسی دین را از کارهای ضروری دانست که روحانیون طرح هجرت باید به آن توجه کنند و گفت: بارزترین خصوصیت اخلاقی حضرت زهراء(س) که دفاع از ولایت و ولایت مداری بوده، باید بر منابر و جلسات، از سوی مبلغان ترویج داده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha