دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی اصغر سهرابی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه نهران از برگزاری مسابقه یادداشت نویسی طلبه عصر انقلاب، با عنوان فرعی "فرصتی برای هم‌سخنی با رهبر" ویژه طلاب مدارس استان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به برگزاری مسابقه یادداشت نویسی "طلبه عصر انقلاب"، اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن سالروز دیدار طلاب و اساتید تهرانی با مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه، مدیریت حوزه علمیه تهران مجموعه برنامه‌هایی را برای گرامی‌داشت این دیدار تدارک دیده است و مسابقه یادداشت نویسی طلبه عصر انقلاب، با عنوان فرعی "فرصتی برای هم‌سخنی با رهبر" یکی از این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اهميت برگزاري اين مسابقه، آن را فرصت مغتني براي ارتباط و هم سخني طلاب با مقام معظم رهبري دانست، و ادامه داد: اين مسابقه فرصت مناسبي را جهت ارائه‌ ديدگاه‌ها و نظرات طلاب مدارس علميه محضر رهبر معظم انقلاب به وجود آورده است. و همه‌ طلابي که در مدارس علمیه استان تهران شاغل به تحصیل هستند، می‌توانند در این مسابقه شرکت نموده و یادداشت‌های خود را در موضوعاتی که اعلام شده است، در سایت  مدیریت حوزه علمیه تهران به نشانی http://howzehtehran.com بارگذاری کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه تهران با بیان این که این مسابقه می‌تواند در ارتقاء توان علمی و پژوهشی طلاب موثر باشد، افزود: آن دسته از یادداشت‌هایی که به عنوان آثار برگزیده انتخاب می‌شوند، در یک قالبی جمع آوری شده و به محضر رهبر انقلاب تقدیم خواهد شد. و چنانچه طلاب و اساتید تهرانی توفیق دیدار دوباره با مقام معظم رهبری را داشته باشند، کسانی که بهترین آثار را ارائه کرده‌اند، نامزد طرح بحث در محضر ایشان خواهند بود.

وی به تبيين موضوعات محوری مسابقه یادداشت نویسی طلبه عصر انقلاب پرداخت و عنوان داشت: اولین محور؛ هویت طلبه عصر انقلاب است. دومین محور؛ الگوی طلبگی در عصر انقلاب اسلامی شامل طلبه عصر انقلاب در میدان خودسازی علمی، طلبه عصر انقلاب در میدان خودسازی معنوي، طلبه عصر انقلاب در میدان اجتماع(حيات اجتماعي، تبليغ،  خدمات اجتماعي)، طلبه عصر انقلاب در میدان نهضت و نظام اسلامي(بصيرت، حمايت، خدمت) مي‌باشد. و سومين محور؛ مختصات طلبه و مدرسه علميه مطلوب در تهران(عاصمه ام‌القراء امت اسلام) مي‌باشد و اين محور با توجه به جايگاه ويژه تهران به عنوان پايتخت نظام اسلامي، و اهميت حوزه علميه تهران انتخاب شده است.

حجت‌الاسلام سهرابي در پايان با اشاره به ويژگي‌ها و شرايط آثار ارسالي، اظهار داشت: طلبه شركت كننده بايد از طلاب شاغل به تحصيل در مدارس علميه استان تهران باشد. حجم اثر، حداكثر بايد 1000 كلمه باشد. و اثر ارائه شده، بايد محتواي تحليلي داشته باشد، از اين روز به آثاري كه در قالب دل نوشته و  متن ادبي باشد، ترتيب اثر داده نخواهد شد. و مهلت ارسال آثار هم تا 20 اسفندماه سال جاري تعيين شده است.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha