جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 پنجمین مسابقات اروپایی قرآن در هامبورگ

حوزه / پنجمین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم شب گذشته، ۲۰ اسفندماه، طی مراسمی در مرکز اسلامی هامبورگ آغاز شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، پنجمین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم با حضور ۱۶۰ شرکت‌کننده از کشورهای مختلف اروپا شب گذشته، ۲۰ اسفندماه، در مرکز اسلامی هامبورگ آغاز شد

تلاوت آغازین مراسم افتتاحیه این دوره توسط سیدعباس کاظمی، قاری اول و برگزیده دوره چهارم مسابقات اروپا(حائز رتبه چهارم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران) انجام شد. وی آیاتی از سوره مریم را به زیبایی تلاوت کرد.

سپس نماهنگی از مرور مسابقات سال‌های گذشته برای حضار به نمایش درآمد. سیدمحمدرضا قاسم‌تبار، فعال و کارشناس قرآنی نیز با نثری شیوا و روان، اجرای این مراسم را عهده‌دار بود.

حجت‌الاسلام انصاری، معاون امور فرهنگی و رئيس دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ به رسم میزبانی به میهمانان خیر مقدم گفت و پس از قدردانی از حضور اساتید، هیئت داوران، متسابقین و میهمانان ویژه در خصوص فضایل قرآن کریم، نکات قابل توجهی را بیان داشته و تأکید کرد: ما مسلمانان، رفتار و کردارمان باید منطبق با موازین دین مبین اسلام باشد تا برکات قرآن شریف بیشتر شامل حال جامعه شود

وی افزود: نباید اجازه دهیم که دشمنان از دین مبین اسلام سوءاستفاده کنند.

در ادامه گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی «نور» دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ به اجرای همخوانی و مدح پیامبر اعظم(ص) پرداخت.

سخنران بعدی مراسم افتتاحیه، استاد سیدمحسن میرباقری بود که در خصوص اینکه دین خدا مبتنی بر فطرت و سرشت پاک انسان است، آیات سوره روم را شرح و تبیین کرد.

وی احکام قرآن را منطبق با فطرت انسان‌ها دانست و افزود: قرآن کتاب خداست و خداوند نور مطلق است پس کلام الهی هم نور است.

بنا بر این گزارش، مهدی عادلی، علی رمضانی، سید‌یحیی حسینی و ذوالخیرات فیض اللهی داوران بخش آقایان و خانم‌ها ترکی‌پور، عبدالعلی و موسوی پاینده داوران بخش بانوان پنجمین مسابقات اروپایی قرآن در هامبورگ هستند.

امروز در نوبت صبح رقابت‌های آقایان و بانوان شرکت‌کننده به‌صورت همزمان در رشته‌های قرائت، حفظ و اذان در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالاتر از ۱۶ سال و در نوبت بعدازظهر نیز مسابقه مفاهیم مشترکاً بین خواهران و برادران برگزار می‌شود.

فردا، ۲۲ اسفندماه، نیز روز فینال مسابقات است و برنامه‌ریزی‌هایی برای این روز از سوی کمیته برگزاری رقابت‌ها انجام شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha