یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: آنچه که امروز به‌عنوان مراسم چهارشنبه‌سوری دیده می‌شود، با مبانی دین اسلام سازگاری ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: آنچه مسلم است دین اسلام دین کاملی است که در آداب دینی آن نشاط اجتماعی هم به‌وضوح دیده می‌شود تا جایی که در ادعیه وارده از امامان معصوم از تنبلی و کسالت به خدا پناه برده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام با نشاط اجتماعی مخالف نیست، افزود: ولی آنچه که امروز به‌عنوان مراسم چهارشنبه‌سوری دیده می‌شود نه‌تنها با مبانی دینی ما سازگاری ندارد بلکه با فلسفه اصلی شادابی، نشاط در زندگی شخصی و اجتماعی هم سازگاری ندارد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: با اندک تأملی در گزارش‌هایی که از رسانه‌ها در مورد چهارشنبه‌سوری و اتفاقات این روز پخش می‌شود می‌توان به این مهم پی برد که مراسم چهارشنبه‌سوری با مبانی دینی سازگار نیست.

وی با اشاره به راهکارهای مقابله فرهنگی با بدعت‌هایی همچون چهارشنبه‌سوری گفت: رفتارسازی درست در مقابل این پدیده‌ها باید از سنین پایین آغاز شود و با توسل به مقوله هنر و ارائه این مفاهیم اجتماعی ازجمله راهکارهای فرهنگی مقابله با این‌گونه بدعت‌ها است.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha