شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی-لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: امامان جمعه علاوه بر دعوت به حضور حداکثری مردم در انتخابات، نیاز است بصورت مستمر مولفه های انتخاب اصلح را در بین مردم نهادینه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، امروز در سی و سومین گردهمایی ائمه جمعه استان لرستان، با تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: مسئوليت ائمه جمعه و مبلغان، همواره مسئوليتی سنگین است، چرا که نقش مهمی در اطلاع رسانی و بصیرت افزایی مردم در ابعاد گوناگون دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارند.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه باید قدردان جایگاه و رسالت تبلیغی خود باشند، گفت: ائمه جمعه از طرف رهبر معظم انقلاب انتخاب می شوند و برای ما افتخار است که زیر سایه ولایت و رهبری در هدایت و ارشاد مردم سهیم هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه ائمه جمعه باید قدردان جایگاه خود باشند، اظهار داشت: امامان جمعه بدانند بر مسندی تکیه داده اند که جای معصوم است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تاکید بر اینکه ائمه جمعه رسیدگی به مشکلات مردم را نیز در دستور فعالیت خود دارند بیان داشت: پاسخگو بودن ،مردم دار بودن ،مردم را در صحنه نگه داشتن،ارتقاء و حفظ بصیرت مردم در جامعه از جمله مهمترین رسالت های امامان جمعه است.

وی با اشاره به اینکه بصیرت افزایی و اصلاح باور و اخلاق مردم نیز از جمله وظایف امامان جمعه است افزود:ائمه جمعه مایه آرامش مردم و پیگیر مشکلات افراد جامعه هستند، به گونه ای که اکنون بیشترین مراجعات به دفاتر امامان جمعه مربوط به حوزه اشتغال و مشکل بیکاری است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، حفظ وحدت و انسجام را نیز از جمله دیگر وظایف امامان جمعه برشمرد و بیان داشت:حفظ وحدت روزافزون جامعه بر عهده مبلغان و روحانیون است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی مهمترین مطالبه امامان جمعه را اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار داشت:ائمه جمعه در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی تلاش های وافری دارند به گونه ای که در اکثر محورهای سخنرانی در خطبه ها در این خصوص اقتصاد مقاومتی به فرهنگ سازی می پردازند.

وی در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو نیز گفت: امامان جمعه علاوه بر دعوت به حضور حداکثری مردم در انتخابات، نیاز است بصورت مستمر مولفه های انتخاب اصلح را در بین مردم نهادینه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha