پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کارل هاگن رهبر سابق حزب راست‌گرای افراطی پیشگام نروژ

حوزه/ کارل هاگن رهبر سابق حزب راست‌گرای افراطی «پیشگام» در نروژ خواستار ممنوعیت پوشیدن حجاب و دیگر نمادهای مذهبی برای کارمندان شهرداری در اسلو پایتخت این کشور شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thelocal، یک سیاستمدار نروژی خواستار ممنوعیت حجاب در محل کار شد.
کارل هاگن رهبر سابق حزب راست‌گرای افراطی «پیشگام» در نروژ و معاون سابق استورتینگ، پارلمان نروژی خواستار ممنوعیت پوشیدن حجاب و دیگر نمادهای مذهبی برای کارمندان شهرداری در اسلو پایتخت این کشور شد.
سخنان این سیاستمدار نروژی درست چند روز پس از حکم دادگستری اتحادیه اروپا در رابطه با ممنوعیت حجاب برای کارمندان مسلمان در فرانسه و بلژیک منتشر شد. هاگن قصد دارد از این حکم استفاده کرده و پوشیدن نمادهای سیاسی، مذهبی و یا فلسفی را برای تمامی کارکنان شهرداری ممنوع سازد.
در این میان سیاستمداران و مسئولین شهرداری اسلو بعید می‌دانند این درخواست‌ها توجه زیادی به خود جذب کند.
تون تلویک داهی از حزب کارگری در این باره گفت: به نظر من وجود نمادهای مذهبی در محل کار مسئله‌ای ایجاد نمی‌کند. با اکثریت رایج اعضای حزب کارگری در شهرداری اسلو به نظر بعید می‌رسد که این پیشنهاد به جایی برسد.
اومباد هنه بورستورم سرپرست گروه «مبارزه با تبعیض و برابری جنسیتی» در حزب کارگری نیز گفت: پوشش‌های مذهبی در نروژ به شدت مورد حمایت ما قرار دارند و عده زیادی حکم دادگاه اتحادیه اروپا را به غلط تعبیر کرده‌اند.
وی افزود: این حکم به این معنا نیست که کارفرمایان قادر خواهند بودن پوشیدن حجاب را در محل کار ممنوع اعلام کنند. این حکم می‌گوید که ممنوعیت حجاب به طور غیرمستقیم تبعیض‌آمیز است، به علاوه دادگاه اختیارات زیادی را به دادگاه‌های ملی داده تا در رابطه با محدوده عملکرد کارفرمایان تصمیم گیری کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha