جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی احتشام - امام جمعه موقت کاشان

حوزه/ امام جمعه موقت کاشان، با انتقاد از گرایش جامعه اسلامی ایران به معادلات و مدل های غربی گفت: متأسفانه سیره زندگی اهل بیت(ع) را به فراموشی سپرده ایم و مثلاً با اُپن کردن آشپزخانه های منازل خود، از مدل های غربی ها تقلید کرده و حیا را از بین برده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین علی احتشام، در مراسم اربعین ارتحال آیت‌الله شیخ محمدعلی حلیمی‌کاشانی، که با حضور اقشار مختلف مردم در  محل امامزاده سلطان امیراحمد برگزار شد، به تفاوت حضور در مراسم تشیع جنازه عالم و شرکت در مجلس علم براساس دیدگاه پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: به فرموده پیامبر اکرم(ص)، حضور در مجلس یک عالم دینی و شرکت در مجلس علم، از هزار جهاد مستحب در راه خدا، عمره مستحب، صدقه، عیادت مریض، احیاء گرفتن در راه خدا و روزه مستحب، ثوابی بیشتر دارد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به آیاتی ازسوره مبارکه یونس در قرآن کریم، اظهار داشت: کسی که لباس ولایت به تن کند، هیچ موقع غم وغصه نخواهد داشت؛ کسی که با قلب، روح، جسم و جان، دستورات خداوند متعال را تمکین کند، آرامش و امنیت نصبیش می شود و در دنیا و آخرت، غم وغصه سراغش نخواهد رفت.

امام جمعه موقت کاشان با بیان این که تمام گرفتاری ها، استرس، ترس و نگرانی های انسان‌ها در جامعه، ناشی از به تن نکردن لباس ولایت توسط انسان است، گفت: حضرت سیدالشهداء(ع)، با تمکین دستورات الهی، از دشمن ترس و وحشتی نداشت؛ او به راستی بنده ولایت بود و تمام هستی خود را نیز فدای دین خدا کرد.

وی با محترم شمردن حضور در جلسه بزرگداشت عالم و با اشاره به اینکه حضور در چنین جلساتی، موجب از بین رفتن غم و غصه ها از انسان ها می شود، افزود: اگر طلاب در محضر علمای بزرگ خوب تلمذ کنند، به درجات و مراتب عالی کمال می رسند.

حجت الاسلام والمسلمین احتشام با بیان این که ایمان و تقوای مستمر دو ویژگی ولی خدا بودن است، گفت: کسی می تواند ولی خدا شود که از پیشنهاد گرفتن زیرمیزی و رومیزی خلاف حق و حقیقت، به خاطر ترس ازخدا منصرف شود؛ یا کارگر تمیز کننده شهر که میلیاردها تومان پولی را که پیدا کرده، به صاحب اصلی اش برگرداند؛ یا وقتی برای دخترش خواستگاری آمد، فقط به ایمان، عزت نفس و اقتداردینی داماد بیاندیشد، نه به ماشین شاسی بلند و خانه چند طبقه ای وحقوق بالای جوان که همه ظاهر هستند.

وی با انتقاد از گرایش جامعه  اسلامی ایران  به معادلات و مدل های غربی گفت:  متأسفانه سیره زندگی اهل بیت(ع) را به فراموشی سپرده ایم و مثلاً با اُپن کردن منازل خود، از مدل های غربی ها تقلید کرده و حیا را از بین برده ایم؛ لذا باید معادله‌ای را که بین خدا، پیامبر اکرم(ص)، فاطمه زهرا(س) و اهل بیت(ع) می باشد، در زندگی خودمان قراردهیم .

امام جمعه موقت کاشان با بیان این که عدم حضور در جلسه بزرگداشت عالم، گمشده و کمبود دنیای غرب است، گفت: حضور در مجلس علم و بزرگداشت عالم، موجب بشارت زندگی و گوارایی دنیا و آخرت می شود .

وی، عدم توجه کافی به سبک زندگی اهل بیت(ع) را موجب افزایش آمار طلاق در جامعه اسلامی ایران دانست و گفت: تنها طلاق دختر و پسر در ازدواج، مشکل جامعه ما نیست، بلکه مشکل امروز عادی شدن طلاق است؛ می بینیم یک زن و شوهر به محض تشخیص درست یا غلط این که نمی توانند با هم بسازند، از یکدیگر طلاق می گیرند؛ یا این که هیئتی با هیئتی دیگر نمی تواند بسازد، خودش را جدا می کند؛ یا این که دوست با دوست قدیمی نمی تواند بسازد، راه مخالف او را می رود.

حجت الاسلام والمسلمین احتشام در بخش دیگری از سخنان خود با تشریخ شخصیت علمی و دینی آیت الله حلیمی کاشانی، از ایشان به عنوان فردی با نشاط و بسیار منظم نام برد و گفت: آیت الله حلیمی با کهنسال جسمی، اما با نشاط روحی، فکری و علمی بود.

وی از آیت الله حلیمی به عنوان یک روحانی انقلابی نام برد و گفت: این عالم فقید در کلاس های قرآن، نوجوانان و جوانان را تعلیم و تربیت داده و با مبانی اسلام ناب آشنا می کرد و لذا دستگاه طاغوت نتوانست حضورش را تحمل کند و به همین دلیل کلاس های تعلیم قرآن ایشان را تعطیل کردند.

برپایه این گزارش، در مراسم اربعین ارتحال آیت الله حلیمی کاشانی علاوه بر روحانیون، طلاب، اقشار مختلف مردم و مسئولین، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha