پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هجرت حوزویان از قم و تبلیغ در مناطق محروم

حوزه/ استاد حوزه، خالی شدن شهرستان ها از روحانیون دغدغه مند و با سواد را خطری برای نظام اسلامی در مقطع کنونی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی خزائلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اظهارات مراجع تقلید  مبنی بر لزوم  هجرت طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به شهرستان ها اظهار داشت: با توجه به این که رسالت اصلی و کلیدی روحانیت، تبلیغ دین و هدایت مردم است ما در مقطع فعلی به شدت نیاز به حضور روحانیون متقی، با اخلاق و ملا در شهرستان ها داریم.

وی همچنین با اشاره به این که بی شک خالی شدن شهرستان ها از روحانیون توانمند و با سواد، خطری برای نظام اسلامی به شمار می رود، گفت: اجرای برنامه های تشویقی مثل طرحی که شخص آیت الله مکارم اعلام کردند مبنی بر افزایش شهریه طلابی که از قم به شهرهای دیگر بروند، می تواند تا حدی باعث ایجاد انگیزه در بین حوزویان برای این هجرت مهم شود.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اهمیت مساله تبلیغ و هجرت برای نشر معارف اهل بیت(ع) در سراسر کشور افزود: به اعتقاد بنده طلاب و فضلایی باید به دنبال هجرت از قم باشند که در درجه اول از حیث علمی به یک رتبه و جایگاه مطلوبی رسیده باشند و در ضمن دارای توانمندی های خاص تبلیغ باشند، تا در مناطق مختلف و شهرستان ها در اجرای برنامه هایشان موفق باشند.

وی گفت: از سویی در بسیاری از مدارس علمیه شهرستان ها و استان ها نیاز به اساتید خوب و مجربی احساس می شود که این ها بتوانند باعث رشد علمی طلاب در این مناطق شوند.

حجت الاسلام و المسلمین خزائلی تاکید کرد: البته باید شرایط و امکانات لازم برای هجرت طلاب از قم به دیگر شهرها نیز فراهم باشد و در ضمن به تامین امور معیشتی آن ها اهتمام لازم صورت گیرد.

وی در خاتمه گفت: به هر حال همان طور که حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز فرموده اند امروز خالی شدن شهرستان ها از حضور روحانی بسیار مضر است، چراکه وهابیت و دشمنان اهل بیت(ع) به شدت در حال کار هستند و ما باید برای مقابله با آن ها حرکت های جدی تری را سامان بدهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha