شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برپایی اجتماع و تظاهرات در اروپا و آمریکا در همبستگی با ملت یمن

حوزه/ تعدادی از کشورها و شهرهای اروپایی و آمریکایی در دومین سال تجاوز ائتلاف عربی به یمن و در همبستگی با ملت یمن تظاهرات و اجتماع گسترده ای را برپاکردند و خواستار توقف جنگ و محاصره شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تعدادی از کشور ها و شهرهای اروپایی و آمریکایی در دومین سال تجاوز ائتلاف عربی به یمن و در همبستگی با ملت یمن تظاهرات و اجتماع گسترده ای را برپاکردند و خواستار توقف جنگ و محاصره شدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات در سوئد، آلمان و فرانسه و نیویورک شعارهایی را سر دادند و با گرفتن پلاکارت در دست خواستار توقف فوری کشتار وحشیانه در یمن شدند و تاکید کردند: محاصره این کشور که از دو سال پیش آغاز شده، برداشته شود و همچنین فروش اسلحه به کشورهای متجاوز باید متوقف شود.

حسین العسکری روزنامه نگار اشاره کرد: گروه "همبستگی با یمن و تعدادی از نهاد های جامعه مدنی و فعالان سیاسی سوئدی از جمله؛ جنبش "لاروش" در شهر استکهلم پایتخت سوئد تجمع کردند و فعالیت هایی را در حمایت و همبستگی با ملت یمن علیه متجاوزین، اتمام محاصره و ورود کمک های غذایی و دارویی به این کشور، صورت دادند.

وی تصریح کرد: فعالین با سخنرانی و توزیع تصاویر و بروشورها در میان جامعه سوئدی، آثار فاجعه بار تجاوز ائتلاف عربی به یمن بر زندگی و سلامت کودکان و زنان یمنی را آشکار کردند و تاکید کردند: با اجرای غیر قانونی قرار 2216 و به کار گیری آن در منع ورود مواد غذایی، دارو، سوخت و گرسنگی ملت یمن، سازمان ملل متحد در عمل به مسئولیت خود در یمن با شکست مواجه شده است.

العسکری اشاره کرد: یک کمپین همبستگی با مردم یمن در رسانه های داخلی با عنوان " جنگ پراکسی" راه اندازه ی شده است که هدف آن انعکاس حقایقی است که در یمن در جهت  تضعیف کشور و گرسنه کشتن ملت آن برای تسلیم در برابر خواسته های ائتلاف متجاوز، انجام می گیرد.  

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha