پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد حسین رشیدی

حوزه / کارشناس مذهبی استان یزد با بیان اینکه تجمل گرایی به علت تبلیغات رنگارنگ و مد بودن و چه بسا برای عرض اندام در برابر دیگران و خیره ماندن چشم آنها انجام می گیرد گفت: از دیدگاه دین مبین اسلام این عمل بسیار مذموم است.

حجت الاسلام محمد حسین رشیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد؛ با بیان این که در این ایام بعضی از مردم نسبت به برخی مسائل مانند ، گرایش خانواده ها به تجمل، خرید کالاهای لوکس و یا تعویض مبلمان و وسایل خانه که هنوز سالم و یا نو هستند و در واقع هیچ نیازی به خرید و یا تعویض آنها وجود ندارند بی توجه می باشند، گفت: این عمل همواره به علت تبلیغات رنگارنگ و مد بودن و چه بسا برای عرض اندام در برابر دیگران و خیره ماندن چشم آنها انجام می گیرد که از دیدگاه دین مبین اسلام نیز بسیار مذموم است.

وی ادامه داد: لذا چنانچه اشاره شد این احساس نیاز، واقعی نمی باشد و متاسفانه به علت تبلیغات مختلف و جذاب، ذائقه ها تغییر یافته است! و مانند یک انسان معتاد!، احساس نیاز کاذب به وجود آمده است که به هر قیمتی باید تامین شود.

حجت الاسلام رشیدی با تاکید بر اینکه تحولات جهان پس از انقلاب صنعتی که حدود سه قرن گذشته اتفاق افتاده است و سر منشاء این اتفاقات از آنجاست عنوان کرد: یکی از مشکلات دنیای امروز ، ایجاد دل مشغولی های گوناگون و حریص در دنیا می باشد.

این کارشناس مذهبی استان یزد خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب صنعتی، یک نفر مواد لازم و مایحتاج زندگی خود را تولید می کرد، ولی پس از انقلاب صنعتی که نزدیک به سه قرن پیش اتفاق افتاد یک نفر با یک دستگاه و یا ماشین آلات صنعتی محصولات گوناگونی را برای هزاران نفر تولید می کند پس تولید انبوه نیاز به مصرف کننده انبوه و مواد اولیه دارد و با این دو نیاز استعماری گری ها آغاز و لشکرکشی ها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه امروزه بدون لشکرکشی با تزریق یک فرهنگ به صورت نرم و پیروزی بدون جنگ به صورت تغییر ذائقه و سلیقه مردم با تبلیغات رنگارنگ و یا استفاده از جذابیت زنان برای تبلیغات کالاها و سوء استفاده از او و بی ارزش مقام و منزلت زن در جامعه را رقم زدند.

حجت الاسلام رشیدی  ادامه داد: پس انسان مصرفی به آن چیزی که دارد قانع نیست و به دنبال چیزهای جدید است، در حالی که کالاهای قبلی قابل مصرف می باشد و نیاز کاذب را در جامعه، مانند نیاز یک فرد معتاد به مواد مخدر بوجود می آورد.

این کارشناس مذهبی استان یزد در پایان خاطر نشان کرد: در نتیجه باید دانست که انسان با خارج شدن از دایره قناعت گرفتار محبت دنیا و گناه اسراف و تبذیر و زندگی اشرافی می شود و از هدف اصلی آفرینش خود فاصله می گیرد و دچار دنیا گرایی و سردرگمی خواهد شد که به فرموده مولای متقیان امیرالمومنین علی(ع): «حبّ الدنیا راس کلّ خطیئه / محبت نسبت به دنیا ریشه تمام خطاها می باشد».

انتهای پیام/313/23

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha