شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علی بخشی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد گفت: اعتکاف در مشهد، بهترین ایام برای انتشار سیره رضوی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام علی بخشی، امروز در همايش بصیرتی ویژه مبلغان خواهر مراسم اعتکاف در مساجد شهر مشهد با بیان اینکه این ایام بهترین فرصت برای بازگویی سیره رضوی است، ابراز داشت: اعتکاف مشهد در جوار امام هشتم(ع) با همه عالم فرق می‌کند؛ وقتی از امام رضا(ع) سخن بگوییم، تصویر حرم به ذهن مخاطب می‌آید و نکات و رهنمودهای ایشان بیشتر در دل‌ها تاثیر می‌گذارد.

وی در ادامه به بررسی ویژگی‌های اعتکاف پرداخت و بیان داشت: زمان‌های مختلفی در این ایام برای کسانی که می‌خواهند به درگاه خداوند توسل داشته باشند، فرصت داده شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد با توجه به اعمال و فضایل بیان شده برای ماه‌های قمری، گفت: وجود ماه‌های رجب، شعبان و رمضان در امتداد هم با برنامه ریزی آمده است که هنوز به اسرار آن پی نبرده‌ایم و باید با درک بیشتری آنها را لمس کنیم.

حجت الاسلام بخشی با بیان اینکه یک مبلّغ باید آینه ای صاف و زلال برای مخاطب باشد، گفت: فرصتی مناسب برای صاف کردن دل و آینه‌ها از ماه رجب و با میلاد امام محمد باقر(ع) و حضرت علی(ع) آغاز می‌شود و با شب‌های قدر به اوج خود می‌رسد و با روزهای پایانی ماه رمضان، آمدن عید فطر، ایام محرم و صفر، رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) و... ادامه می‌یابد.

وی افزود: حکمت گسترده‌ای در ماه شعبان است و با توجه به اینکه میلاد منجی عالم بشریت نیز در این ایام قرار دارد، باید با درک بیشتری آن را دریابیم.

مبلّغ، آینه‌دار ائمه(ع) است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد خطاب به مبلغان خواهر خاطر نشان کرد: جماعتی که به اعتکاف می آید، دوست دارد آینه هایی صاف را مشاهده کند و به همین علت، شخصیت فرهنگی- دینی مخاطبان در این ایام به آدرس‌ها و آینه‌هایی که مبلغان نشان می دهند، بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه مبلّغ، آینه‌دار ائمه(ع) است، ادامه داد: ایام اعتکاف فرصت خوبی برای معرفی حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) به عنوان برترین الگوها برای زن مسلمان است.

اعتکاف در بیش از 100 مسجد مشهد

حجت الاسلام بخشی با اشاره به اینکه بیش از 100 مسجد در شهرستان مشهد مراسم اعتکاف برگزار می‌کنند، گفت: این اعتکاف اهمیت خاص دارد و افرادی برای این همایش عظیم معنوی نقشه ایجاد انحرافات را می کشند که به هین علت یک مبلغ باید علاوه بر سمت اجتنابی این مراسم معنوی، به بخش سلبی آن نیز توجه داشته باشد.

گفتنی است، همايش بصیرتی ویژه مبلغان خواهر مراسم اعتکاف در مساجد شهر مشهد با همكاري معاونت تبليغ حوزه علميه خراسان، بسيج طلاب و روحانیون خراسان رضوی و اداره کل تبليغات اسلامی خراسان رضوي امروز در سالن همايش مرکز بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha