چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 412545
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
فرهنگ و عرصه فرهنگی

حوزه/ "فرهنگ و عرصه فرهنگی" به قلم تعدادی از نویسندگان، کتابی است که دیدگاه های مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای را درباره اصول، مبانی، ضرورت ها و مسئولیت ها در فرهنگ و عرصه فرهنگی گردآوری کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این کتاب  بحث فرهنگ و عرصه فرهنگي را از کلام رهبر معظم انقلاب اسلامي  که به اعتراف فرهنگ ‌شناسان، احاطه و تسلط عميق و گسترده‌اي با اين مقوله دارند. در معرض افکار و انديشه مردم مسلمان، به‌ويژه جوانان و دانشجويان قرار مي‌دهد.

كتاب"فرهنگ و عرصه فرهنگی" در 9 دفتر ( فصل ) تنظيم شده كه در ذیل می آید:

 دفتر اول : تعاريف، جايگاه و الزامات كار فرهنگي شامل: فرهنگ چيست؟؛ اهميت و آثار فرهنگ، استقلال و وابستگي فرهنگي حوزه فرهنگي،  كار فرهنگي

دفتردوم: تبادل فرهنگي و تهاجم فرهنگي – تفاوتها و پيامدها شامل تبادل فرهنگي ، آثار تبادل فرهنگي، تهاجم فرهنگي، آثار تهاجم فرهنگي

دفتر سوم:  تاريخچه مقابله تفكر مادي با تفكر معنوي و ديني، ماهيت فرهنگ منحط و فاسد غرب، ويژگيها و پيامدها شامل: سابقه و  ماهيت فرهنگ غرب.

دفتر چهارم: عوامل، ابزارها و شيوه ها در تهاجم فرهنگي غرب شامل: عوامل، شیوه وها و ابزار ها می باشد.

دفترهای پنجم تا نهم این مجموعه نیز عبرتند از: "موفقيت غرب در تهاجم فرهنگي در دوران طاغوت و عوامل موثر در اين موفقيت"؛"چرايي تهاجم فرهنگي غرب به جمهوري اسلامي ايران" ،" اهداف اصلي غرب در تهاجم فرهنگي" ، "راهكارهاي مقابله با تهاجم فرهنگي و لوازم و ضرورت هاي آن " و در آخر "وظایف اقشار تأثیرگذار و مهم در پیشگیری و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب"

به عقيده نويسنده، در چنين دنياي بي‌فرهنگ و سردمداران آلوده و شيطان‌صفت و شرارت‌آفرين، نظامي قد برافراشت که مبتني بر فرهنگ اسلام بود. اسلامي که توانمندي‌هاي الهي خود را در انسان‌سازي و تمدن‌آفريني، نشان داده بود. اينک در عصر فرهنگ مادي، اين نداي اسلام است که مجددا انسان‌ها را به هويت فطري و الهي خويش مي‌خواند و بطلان تئوري‌هاي غربي را روشن و قطعي مي‌سازد. اين اسلام است که جوامع بشري و مسلمانان را به مردم‌سالاري ديني و احياي ارزش‌هاي انساني و استقامت در برابر آلودگي‌ها و زورگويي‌هاي شياطين فرامي‌خواند. جمهوري اسلامي، الگويي ارائه داد كه نظام فكري و سياسي ليبرال دمكراسي غرب را در چالشي عظيم قرار داد. پوچي، دوگانگي و تعفن اين نظام آرايش شده را برملا ساخت. قساوت و خونريزي و زير پا گذاردن تمامي شعارهاي حقوق بشري و صلح‌دوستي و خردورزي غرب به سركردگي آمريكا، نتيجه دون‌مايه‌گي فرهنگ غربي است كه در مصاف با فرهنگ اسلامي، بيرون مي‌ريخت.

در این کتاب بیان می شود که بزرگترین ایستگاه های تلوزیونی و رادیویی، از آن صاحبان بزرگترین کارخانه ها و معادن و منابع و عظیم ترین ثروتهاست. تشکیلات صهیونیستی ، برای فساد نسل بشر، از حدود صد و پنجاه سال پیش ، شروع به برنامه ریزی و اشاعه فساد  کرده اند؛ امروز وضع فساد اخلاقی مردم کشور های استعمار زده دنیا در آفریقا و آمریکای لاتین، در نهایت درجه است. آنها به خودی خود،  این گونه فاسد نشدند، بلکه استعمار و استکبار برای فساد این ها برنامه ریزی کردند تا از شر و تعرض و مقابله به مثل و بیداری آنها جلوگیری کنند و امپراطوری قدرت شیطانی و اهریمنی دستگاه های استعماری و استکباری خود را حفظ نمایند.

این کتاب از سوی انتشارات موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت چاپ و منتشر شده است، علاقه مندان برای تهیه کتاب می توانند با شماره تلفن  02166411151 تماس حاصل نموده و یا به آدرس اینترنتی  www.ghadr110.ir   مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha