شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدافعان حرم

حوزه/ نخستین یادواره ۴۹ شهید جاویدالاثر مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها در آستان مقدس قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، نخستین یادواره 49 شهید جاویدالاثر مدافع حرم و شهید ابراهیم عشریه شب گذشته با علما، طلاب، مسئولان استانی، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.
حجت الاسلام جوشقانیان در این مراسم که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، فرهنگ شهادت طلبی را فرهنگ احیا کننده و با ارزش معرفی کرد که در تاریخ سبب بقای اسلام شده است.
وی با اشاره به فرهنگ شهادت طلبی و جهاد در قرآن کریم گفت: نیمی از آیات قرآن به فرهنگ جهاد اختصاص داشته و در این آیات بیان شده که خدا یاری گر امتی است که برای نجات خویش از ظلم قیام کرده و جهاد می کنند.
سخنران مراسم ادامه داد: در دروان هشت سال دفاع مقدس جبهه کفر با دارا بودن پیشرفته ترین تجهیزات حتی نتوانست یک وجب از خاک ما را اشغال کند و این امر نشان دهنده برتری جبهه ایمان و سلاح ایمان و خداباوری است و ایمان قوی ترین سلاح در برابر جبهه کفر است.
وی با بیان این که ایمان، خودباوری، خداباوری و ولایتمداری مهم ترین عناصر پیروزی انقلای اسلامی در دوران دفاع مقدس بود، گفت: علت پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه سوریه و عراق نیز همین عناصر است و تا زمانی که فرهنگ جهاد و شهادت طلبی در کشور زنده باشد دشمن نخواهد توانست جرأت حمله به مرزهای آبی و خاکی را داشته باشند.
حجت الاسلام جوشقانیان امنیت امروز ایران اسلامی مدیون شهدای مدافع حرم دانست و گفت: اگر شهدای مدافع حرم در سوریه و عراق حاضر نبودند، امروز به ناچار باید با جبهه کفر در داخل کشور مقابل می کردیم. امروز گروه های تکفیر خاکریزهای خود را در عراق و سوریه از دست داده اند و امنیت در حال بازگشت به منطقه است و این نعمت امینت مرهون خون شهدای مدافع حرم است.
انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha