سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان با انتقاد از توهین برخی افراد به شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: برخی می‌گویند چرا در مسائل دفاع از حرم حضرت زینب(س) یک آدم می‌رود و شهید می‌شود و باید این موضوع را با دیپلماسی حل کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در دیدار اعضای ستاد هماهنگی مراسم ارتحال امام(ره) با انتقاد از توهین برخی افراد به شهدای مدافع حرم در اصفهان، اظهار کرد: برخی می‌گویند چرا در مسائل دفاع از حرم حضرت زینب(س) یک آدم می‌رود و شهید می‌شود و باید این موضوع را با دیپلماسی حل کنیم، والله آن چیزی که ارزش ما را بالا برده و شیعه را سربلند کرده دفاع از حرم حضرت زینب(س) بوده است و هرگز برجام و غیر برجام نمی‌تواند ما را سربلند کند.

وی افزود: این امنیتی که در کشور هست مرهون مجاهدت شهیدان است، دشمن هر جا که بتواند، به ما ضربه می‌زند؛ در  موقعیت حساس کنونی عده‌ای در اصفهان بدون توجه به اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، از چرایی حضور مردانه‌ جوانان ما در دفاع از حریم اهل بیت(ع) سخن می‌گویند و شعارهای فتنه‌گونه ایام فتنه همچون «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر می‌دهند، در حالی که خود در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه برخی غفلت کرده، تحلیل سیاسی نداشته و بعضی مسائل را زود فراموش می‌کنند، فتح خرمشهر را یادآور شد و آن را مهمترین میدان قدرت‌نمایی حق در برابر کفر دانست و گفت: این شهر را 40 هزار نفر با انواع سلاح‌های مدرن تسخیر کرده بودند اما رزمندگان ما با ایمان به خدا، به صورت سینه‌خیز 19 هزار نفر را اسیر کردند و تمام ابزار و سلاح‌های آنان را در اختیار گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه باید قدر این مجاهدت‌ها و آنانی که در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت می‌رسند را بدانیم، تصریح کرد: ما ابرقدرتی آمریکا را در سوریه خاک کردیم، ولی کسی متوجه این موضوع نیست. ابرقدرت یعنی کسی که هر موقع بخواهد آشوب به پا کند و هر وقت بخواهد صلح برقرار می‌کند، اما اگر به جایی رسید که آشوب راه بیندازد، ولی نتواند آن را بخواباند، دیگر ابرقدرت نیست؛ آمریکا حدود 5 سال است که می‌خواهد حافظ اسد را از مسند قدرت در سوریه بردارد ولی نتوانسته و نمی‌تواند این کار را بکند.

نماینده ولی فقیه در اصهان، عامل ناتوانی آمریکا در سوریه را ایران و جوانان مدافع حرم دانست و بیان داشت: امروز دنیا روی ایران حساب باز می‌کند البته نه به خاطر التماس کردن به آن‌ها، که همین توافق برجام را هم مدیون غنی‌سازی 20 درصدی هستیم و این پیشرفت‌ها بود که باعث شد با ما پای میز مذاکره بنشینند.

وی با بیان این مطلب که تا قدرت ایران به دنیا ثابت نشود، آنها در برابر ما کوتاه نخواهند آمد، یادآور شد: در ابتدای جنگ تحمیلی و پس از حمله صدام، ایران به سازمان ملل شکایت کرد و هیچ جوابی نگرفت، اما زمانی که ایستادگی و رشادت‌های جوانان ایران را دیدند به آتش بس و صلح راضی شدند و دیدند اگر صلح نکنند بصره هم فتح می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، داشتن انصاف را حداقل ویژگی یک سیاست‌مدار دانست و گفت: باید انصاف داشته باشیم تا مردم گمراه نشوند، آیا آن موقع که نیروگاه‌های هسته‌ای را پلمب کردیم حاضر بودند با ما به مذاکره بنشینند؟ گستاخی آنان تا جایی بود که پس از راه‌اندازی مجدد نیز رئیس جمهور آمریکا گفت اگر بتوانیم پیچ و مهره‌های هسته‌ای ایران را باز می‌کنیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: با همت دانشمندان متدین هسته‌ای ایران تعداد سانتریفیوژها به 20 هزار رسید و پس از موفقیت در بومی‌سازی غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم، دشمنان خطر بزرگی را برای خود حس کردند و آن موقع بود که حاضر به مذاکره با ما شدند و چاره‌ای جز مذاکره هم نداشتند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه مایه تأسف است که گذشته‌ها را فراموش کنند و بگویند ما گفتیم و ما این کار را کردیم تأکید کرد : در حقیقت این ملت ایران بود که پای انرژی هسته‌ای ایستاد، این بی‌انصافی است و راهی برای گمراه کردن مردم، و این ملت را نادیده گرفتن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برخی بی‌تقوایی‌های سیاسی ابراز تأسف کرد و متذکر شد: پناه می‌برم به خدا از دروغ‌هایی که برخی آقایان در تبلیغات خود بیان می‌کنند و از روش ایجاد رعب و وحشت در دل مردم استفاده می‌کنند، که اگر فلانی بیاید جنگ می‌شود و ...، دین شما کجا رفته است که به راحتی مردم را فریب می‌دهید؟

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با استناد به روایتی از امام حسین(ع) استفاده از ابزارهای نادرست برای رسیدن به هدفی ولو حق را مذموم دانست و گفت: امام حسین(ع)  می‌فرمایند«هر کس بخواهد از راه گناه به هدفش برسد از هدفش دور می‌ماند، بنابراین این افراد ممکن است به جایگاهی دست پیدا کنند، ولی عزت و سعادت که اصل بشریت دنبال آن است، را پیدا نمی‌کند.

وی در بیان ویژگی‌های فرد اصلح، خاطرنشان کرد: انقلاب ما ۳ اصل دارد و باید دنباله رو آن باشیم، قانون اساسی، ولایت فقیه و مبارزه با کفار و زیر بار ظلم نرفتن، این ۳ اصل را هر کسی قوی‌تر داشته باشد انقلابی‌تر است و هرکس در آنها ضعیف باشد، انقلابی ضعیف است و اگر به این ۳اصل اعتقاد نداشته باشد، انقلابی نیست و اگر هم مخالف آن باشد، ضد انقلاب است و با همین ۳ اصل می‌توان به گرایش گروه‌های مختلف پی برد.

آیت الله طباطبایی‌نژاد یادآور شد: ما نمی‌خواهیم برای نان و آب با استکبار دست بدهیم که عزت اسلام بالاتر از همه این حرف‌هاست، قرآن نیز همین را بیان می‌کند و می‌فرماید«آیا سربلندى را نزد آنان مى ‏جویند [این خیالى خام است] چرا که عزت همه از آن خداست».

وی، اقتدار و سربلندی ایران اسلامی را مرهون رهبری داعیانه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند، نعمت رهبری است، خدا به ما می‌گوید منت نگذارید و اگر چیزی را به کسی دادید درست نیست که منت بگذارید و می‌فرماید«اگر نعمت[هاى] خدا را شماره کنید آن را نمى‌توانید بشمارید»؛ خداوند در آیه قبلی این را به قصد منت نمی‌گوید ولی در نعمت رهبری صریح می‌گوید که من منت می‌گذارم «به یقین خدا بر مؤمنان منت نهاد [که] پیامبرى از خودشان در میان آنان برانگیخت تا آیات خود را بر ایشان بخواند» بنابراین خداوند متعال به خاطر فرستادن رهبر، منت می‌گذارد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: مسأله منت خداوند به خاطر رهبری خیلی مهم است و یکی از مصادیقش امام راحل(ره) است که خدا این نعمت بزرگ را به ملت ما داد؛ اگر می‌بینید در دنیا برخی مسلمانان نمی‌دانند چه کنند به خاطر این است که رهبر ندارند؛ قرآن می خوانند، نماز می‌خوانند اما عمل نمی‌کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha