جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمدجعفر محمدی - معاون آموزش حوزه علمیه کاشان - در جلسه با حضور مبلغین پذیرش حوزه علمیه منطقه کاشان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه کاشان با بیان این که جهان نیازمند نخبگان علمی، برای پاسخگویی به شبهات مطرح شده توسط دشمنان اسلام است، گفت: طلاب برگزیده المپیاد علمی، استادیار می‌شوند.

حجت الاسلام محمدجعفر محمدی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با اشاره به حضور طلاب شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق در المپیاد علمی حوزه، اظهار داشت: حضور طلاب در المپیادهای علمی، نشان از توانمندی علمی آن ها دارد.

وی با بیان این که برگزاری المپیادهای علمی حوزه نوعی تشویق برای طلاب محقق و پژوهشگر و نشان از توجه حوزه به تلاش های علمی آنان است، گفت: شرکت کنندگان در المپیادهای علمی، ضمن آن که توسط مدرسه محل تحصیل  و حوزه استان مورد تقدیر و تجلیل قرار می گیرند، از امتیازات ویژه ای هم برخوردار خواهند شد.

معاون آموزش حوزه علمیه کاشان، افزود: براساس طرح جدید مرکز مدیریت حوزه های علمیه، از نخبگان علمی شرکت کننده در المپیادها، به عنوان استادیار پایه پایین تر، در مدارس  استفاده می گردد.

حجت الاسلام محمدی، با بیان این که نتیجه علم آموزی واقعی در هر فرد، تواضع در مقابل خداوند است، گفت: اگر می خواهیم بدانیم، یک علم در مسیر درستی قرار دارد یا نه، نباید به حضور آن در حوزه یا دانشگاه نگاه کنیم، بلکه باید ببینیم اگر آن علم، ما را به عظمت خدا آگاه کرد، بدانیم که آن علم در مسیر صحیح قرار دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه کاشان افزود: دین اسلام به علم همراه با تزکیه نفس تاکید دارد؛ چرا که کار صحیح این است که ابتدا با علم و آگاهی مردم از خرافات دور شوند و پس از آن، علم الهی در وجود آنان جایگزین شود.

وی با بیان اینکه جهان امروز نیازمند نخبگان علمی پاسخگو به  شبهه های  دشمنان  اسلام می باشد گفت : در این راه تمام چشم های دنیا به حوزه های علمیه، خصوصا نخبگان علمی است که درالمپیادهای طلاب مدارس علمیه کشور شرکت کرده و برگزیده می شوند.

حجت الاسلام محمدی گفت: باید با برنامه ریزی های صحیح و اصولی، بتوانیم به منظور ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در جهان اسلام، دوبال علم و تزکیه را همزمان با هم، در حوزه های علمیه به طلاب بیاموزیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha