جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
المپیاد علمی طلاب حوزه استان فارس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدی، برگزاری المپیاد علمی را راهی برای بالندگی طلاب دانست و گفت: هدف از برگزاری این گونه آزمون ها، شناسایی و کشف استعدادها و تعالی علمی طلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، در پنجمین المپیاد علمی طلاب حوزه علمیه فارس با تاکید بر ضرورت دانش افزایی، گفت: باید با کسب علم، برای دور شدن از جهالت تلاش کرد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس ادامه داد: طلاب باید با جدیت در تحصیل، علوم و فنون خود را به روز کنند و اگر این کار را نکند و نسبت به فراگیری علم بی تفاوت باشند، بنا به فرمایش امام راحل، حرام است در حوزه بمانند و شهریه بگیرند.

عضو شورای حوزه علمیه استان فارس با بیان این که زدودن جهالت و  علم آموزی ابعاد و اشکال مختلفی دارد، ادامه داد: در مرکز علمی مانند حوزه با برگزاری المپیادها علمی گوناگون، توان علمی طلاب در مقاطع مختلف محک می خورد. خداوند آیه 9 سوره زمر می فرماید «...قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ/ بگو آيا كسانى كه مى‏ دانند و كسانى كه نمى‏ دانند يكسانند تنها خردمندانند كه پندپذيرند»

حجت الاسلام والمسلمین عابدی، برگزاری المپیاد علمی را راهی برای بالندگی طلاب دانست و بیان کرد: هدف از برگزاری این گونه آزمون ها، شناسایی و کشف استعدادها و تعالی علمی طلاب است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha