پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 413242
۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
انیمیشن نبرد خلیج فارس

حوزه / انیمیشن«نبرد خلیج فارس ۲» روایتی حماسی و جالب از نبرد احتمالی جمهوری اسلامی ایران و متجاوزین آمریکایی در خلیج فارس است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،در تاریخ اکران و نمایش فیلمهای  انیمیشن در دنیای امروز آمارها نشان از پرطرفدار بودن اینها دارد.

طبق آمارهای موجود تعداد زیادی از انیمیشن های دنیا مثل "« یخ‌زده»  / سال  2013 "و انیمیشن" «داستان اسباب‌بازی 3 » / سال 2010 "آمار فروش جهانی بالای یک میلیارد دلار داشته اند که واقعا برای  این گونه نمایش ها آمار قابل قبولی است و نشان از علاقه مندی مردم دنیا به فیلم های انیمیشنی دارد و اینکه فیلم های انیمیشنی با ساختار، جذابیت و استفاده از شخصیت های متنوعی که دارند، می تواند تاثیر گذاری   بسیاری را در عرصه جهانی داشته باشد ونه تنها ازلحاظ فرهنگی و اجتماعی، بلکه از لحاظ سیاسی و نظامی نیز تاثیر خود را در جوامع مختلف بگذارند. چند سالی است که هنرمندان کشورمان در عرصه ساخت فیلم های انیمیشنی توانسته اند کارهای خوبی را انجام داده و و به ثمر برسانند ؛ کارهای فوق خوب بوده، اما کافی و مستمر نبوده است و اینها نیز دلائلی را داردکه مجالی برای گفتن نیست  و فقط اعتماد به هنرمندان متعهد و لزوم حمایتِ کافی از این قشر گمنام و زحمت کش برای پیشرفت بیشتر در آن عرصه کافی می باشد.

*شکست های سنگین آمریکا در خلیج فارس

اکران انیمیشین نبرد خلیج فارس 2،  واکنش برخی از رسانه های غربی را برانگیخته؛ روزنامه «دیلی میل» آمریکا: بیان می کند که " انیمیشن جدیدی در ایران ساخته شده و در آن ستون پنجم نیروی دریایی آمریکا توسط ژنرال ایرانی نابود می‌شود."

این جمله تنها یکی از جملات و اظهارنظرهای مختلفی است که درباره ساخته جدید فرهاد عظیما به نام انیمیشن «نبرد خلیج فارس 2 » گفته شده است.

این انیمیشن روایتی حماسی و جالب از نبرد احتمالی جمهوری اسلامی ایران و متجاوزین آمریکایی در خلیج فارس است.

ستاره این انیمیشن فرمانده‌ای است که از روی چهره قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس مدل‌سازی شده، «دیلی میل» در ادامه نوشته : " سلیمانی فرمانده عملیات‌های برون مرزی ایران در سوریه، عراق و دیگر جاها است. او در سال‌های اخیر به یکی از شخصیت‌های اصلی رسانه‌ای تبدیل شده است.

اخباری مربوط به اکران عمومی این انیمیشین چنان در سایت‌های آمریکایی بازتاب پیدا کرد که گویی سپاه پاسداران رزمایش موشکی برگزار کرده و در واقعیت این انیمیشن را اجرا می‌کند، بنابراین می توان به عمق تاثیرگذاری اینگونه تولیدات در جوامع دیگر پی برد.

فرهاد عظیما در ادامه با بیان اینکه بازتاب‌های این انیمیشن نشان داد«انیمیشین نبرد خلیج فارس 2» برابر آنچه که مشاهده می‌کنید در فضای مجازی و رسانه‌های خارجی بازتاب داشته وهمچنین در ادامه با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر نسبت به دشمن ضعف نشان دهید، دشمن به شما حمله می‌کند، تأکید کرد: این انیمیشن بازدارنده است و پنجه‌های شیرهای ایرانی را به دشمن نشان می‌دهد؛ مانند یک کوه یخ که بخش کوچکی از آن بالا و قسمت اعظمش پایین آب قرار گرفته و ساحل بی‌انتهایی از سلاح‌ها و تاکتیک‌های نظامی را به دشمن نمایش می‌دهد.

*ضرورت حمایت از تولید انیمیشین های ملی - دینی

گرچه ی این فیلم تنها در بعضی از سینماهای کشور به روی پرده رفته و هنوز بصورت گسترده در سراسر کشور نبوده، ولی از لحاظ محتوا و موضوع در دنیا تاثیر فراوانی داشته است.

این انیمیشن را فرهاد عظیما با همکاری سازمان رسانه ای اوج و گروه انیمیشن فاطمة الزهرا(س) تهیه‌ و کارگردانی کرده که در جشنواره عمار نیز برنده شده است.

در انیمیشن "نبرد خلیج فارس" که ساخت آن چهارسال طول کشیده، تلاش‌های تبلیغاتی زیادی برای جذب جامعه هدف، یعنی نسل جوان و نوجوان صورت گرفته است  و امید است با حمایت متولی امور فرهنگی و رسانه ای کشور، نواقص و کمبودهای حاصل از اینگونه تولیدات در کشور برطرف شده و در آینده شاهد تولید آثار کیفی و کمی بیشتری در خصوص دفاع از ارزش های دینی و ملی کشورمان باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • متین IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    الی
  • محمد IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    1 0
    نفهمیدیم این انیمیشن جذاب واقعی هست یا نه لطفا جواب دهید
    • 1111 IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      1 1
      نمیوکنم چرا در ایران انیمیشن ها نه از سوی م دم نه دولت حمایت نمیشن این که دیگه انیمیشن حماسی و تبلیغی نظام هست چرا حمایت نشده؟ دیگع دولت از این یه مورد باید حمایت میکرد البته الان در صنعت مرده ی انیمیشن ایران هیچ خلاقیتی دیده نمیشه انیمیشن هایی که تولید میشن تک بعدی و دین زده هستن البته وجود انیمیشن های دینی و ملی لازمه و باید وجود داشته ولی تو ایران فقط همین یه نوع انیمیشنه...... الانم که با یه انیمیشن حماسی به نام نبرد خلیج فارس طرف هستیم باید بگم کمی از انیمیشن های قبلی متفاوت تر عمل کرده در زمینه گرافیک بسیار عالی کار کرده انیمیت تمیر از اب دراونده رندر هم بسایر خوب هست کلن به لحاظ بصری در ایران بینظیره اما فیلمنامه....... برعکس عدع ای که از فیلمنامه دفاع میکنند من فیلمنامه رو اصلن دوست نداشتم توی فیلم عملن فقط دوسه تا کاراکتر داریم! داستانی در بطن انیمیشن نهفته نیست فقط تصاویر هستن که متحرکن بدون این که در پشت خودشون حرفی داشته باشن اینجکری که در دطمام طول انیمیشن فقط و فقط شاهد پرتاب سلاح و موشک هستیم که مخاطب رو خسته میکنه و راضی نگه نمیداره درواقع این تم شلک و باز هم شلیک در گذر زمان فیلم خسته کننده میشه باید این تصاویر زمیمهی روایت اصلی باشه ته این که روایت اصلی داستان برپایه تصاویر جنگی باشه به هر حال من خودم از انیمیشن های ایرانی حمایت میکنم حتی اگه پر از اشکال باشه به شخصه از همین انیمیشن هم حمایت میکنم امیدوارم رعد از این شاهد کار های بهتری باشیم