دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی

حوزه/ حجت الاسلام گنجعلی گفت: امام کاظم(ع) در مقابل فرعون زمان، هارون الرشید ملعون از دین مبین اسلام و مبانی فکری شیعه دفاعی با بصیرت داشته و راه را بر افرادی که شبهه افکنی می کردند، بسته بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع)، شب گذشته در مراسم شهادت امام موسی کاظم(ع) در آستان مقدس امام زاده عبدالله همدان بیان داشت: امام کاظم(ع) هیچ گاه دست از فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برنداشتند و همیشه با طاغوت زمان خود مبارزه می کردند.

وی در ادامه افزود: امام کاظم(ع) در مقابل فرعون زمان، هارون الرشید ملعون از دین مبین اسلام و مبانی فکری شیعه دفاعی با بصیرت داشته و راه را بر افرادی که شبهه افکنی می کردند، بسته بودند.

 این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اهل بیت(ع) جانشینان اصلی پیامبر اکرم(ص) بودند، گفت: هارون فعالیت های زیادی کرد تا خود را جانشین نبی مکرم اسلام(ص) معرفی کند، ولی امام کاظم(ع) با دلایلی محکم او را بر سر جای خود نشاندند.

حجت الاسلام گنجعلی افزود: هارون به امام کاظم(ع) گفت که تو از نسل دختری پیامبر(ص) هستی و جانشین اصلی پیامبر اسلام(ص) نیستی، اما امام(ع) با اشاره به آیات قرآن در مورد حضرت عیسی(ع) به او پاسخ داد قرآن حضرت عیسی(ع) را از فرزندان ابراهیم(ع) می خواند که نسبت حضرت عیسی(ع) با حضرت ابراهیم نبی(ع) از طرف مادر ایشان حضرت مریم مقدس است.

وی با اشاره به آیه مباهله تصریح کرد: آیه مباهله اسلحه خوبی برای مقابله با این تفکر جاهلانه است که می خواهد اهل بیت(ع) را از جایگاه اصلی شان که همان جانشینی پیامبر اکرم(ص) و خلافت مسلمین است، دور کند.

وی ادامه داد: عباسیان قیام کردند تا ائمه(ع) را که جایگاهشان ولایت بر مسلمین است را به حکومت برسانند ولی بعد از براندازی امویان، خود ادعای خلافت کرده و گفتند ما از نسل عباس هستیم و مدعی خلافت شدند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: همه ما وظیفه داریم که در انتخابات حضور حداکثری داشته  و در سرنوشت کشور سهیم باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: نخستین مطالبه مقام معظم رهبری از مردم با بصیرت ایران اسلامی این است که حضور حد اکثری در انتخابات داشته و مطالبه بعدی ایشان از همه ما مردم انقلابی و مومن این است که انتخابی شایسته و درست داشته باشیم.

    

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha