پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوزه انقلابی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر این که حوزه انقلابی حوزه ای بر پایه تحقیق و پژوهش است، گفت: برای تحقق اهداف حوزه انقلابی باید تحقیق و پژوهش در مدارس علمیه با نگاه علمی و بصیرتی نهادینه شود.

 حجت الاسلام کامران پنام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه پژوهش پایه و اساس دستیابی به اهداف اصلی طلبگی است، گفت: مبلغان برای تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت (ع) و دفاع از این آموزه ها نیازمند پژوهش و تحقیق هستند و برای تحقق این مهم باید پژوهش محوری را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه انقلابی حوزه ای بر پایه تحقیق و پژوهش است، بیان داشت: برای تحقق اهداف حوزه انقلابی باید تحقیق و پژوهش در مدارس علمیه با نگاه علمی و بصیرتی نهادینه شود تا طلاب با شور و اشتیاق به سمت انجام تحقیقات کاربردی و پژوهش های محوری سوق داده شوند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه حوزه از دیرباز محققان و پژوهشگران بسیاری از جمله علامه حلی ها، مجلسی ها و ... را تربیت کرده است، خاطر نشان کرد: برای تربیت محققان و پژوهشگران برجسته باید مدیران و اساتید حوزه همتی والا داشته باشند و نخبگان و سرآمدان تحقیق را شناسایی نمایند.

حجت الاسلام پنام با بیان اینکه حوزه برای ورود به مجامع بین المللی و دفاع از جایگاه و رسالت خود باید پژوهش محوری را در راس برنامه ها قرار دهد، یادآور شد: برنامه های پژوهشی باید بصورت مدون، منسجم و کاربردی به طلاب ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه از ۴۱۰ اثر رسیده طلاب در دو حوزه خواهران و برادران به دبیرخانه جشنواره علامه حلی، نیمی از لحاظ علمی مورد بررسی اجمالی قرار گرفته و هم اکنون نیز بررسی تفصیلی آثار آغاز شده است، افزود: پژوهش های برتر پس از بررسی های تفصیلی، اعلام خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان در پایان از برگزاری کارگاه پژوهشی ویژه اساتید خبر داد و گفت: این کارگاه با هدف ارتقاء دانش تحقیقی برای انجام پژوهش های کاربردی، پس از امتحانات خرداد ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha