جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی حجت الاسلام سلطانی در نشست سیاسی طلاب کاشان

حوزه/ یک کارشناس حوزوی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و تأکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، از کاندیداهای ریاست جمهوری خواست، که وعده های غیر قابل تحقق ندهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام رحمان سلطانی، امروز در نشستی سیاسی اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان کاشان، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: مردم نباید برای حضور درانتخابات دلسرد شده و این حق را ازخود سلب کنند، بلکه براساس تکلیف شرعی و سخنان امام خمینی(ره)، باید شرکت در انتخابات را همانند نماز خواندن واجب بدانند.

وی با اشاره به اینکه توجه به مشکل شغل و ازدواج جوانان، باید از مهمترین  دغدغه‌های رئیس جمهور آینده باشد گفت: دلیل اینکه جوانان نمی توانند ازدواج کنند و افسرده می شوند، به خاطر نداشتن منبع درآمد می باشد.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه بعضی از نامزدهای ریاست جمهوری نباید فضای امنیتی و سایه جنگ بر کشورمان را مطرح کنند، گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، مردم  تعیین کننده سرنوشت کشور و ایجاد کننده امنیت در کشور می باشند.

وی با بیان این که برادران بسیجی و شهدای مدافعان حرم، با ایثارگری زمینه ایجاد امنیت در خارج از مرزهای کشورمان را فراهم کرده اند، خاطرنشان کرد: وظیفه بسیار خطیر روحانیون و طلاب حوزه های علمیه، ترغیب مردم برای حضور حداکثری در انتخابات و راهنمایی برای انتخاب فرد اصلح است.

حجت الاسلام سلطانی در ادامه سخنان خود به معیارهای کاندیدای اصلح در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: دیانت، تقوا، ولایت مداری، تخصص و داشتن برنامه، از مهمترین ویژگی های یک فرد اصلح در انتخابات می باشد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید دارای برنامه مدون باشد گفت: رئیس جمهور آینده باید با ایجاد اشتغال در رفع مشکل بیکاری جوانان و کاهش فاصله طبقاتی برنامه اجرایی و عملیاتی داشته باشد.

این کارشناس مذهبی، با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید عزت مندی وعزت مداری دینی و ملی در مقابل دشمنان داشته و از آن نترسد، ابراز داشت: رئیس جمهور آینده باید ضمن مراوده و تعامل با جهان، سبب نادیده گرفتن اصول و ارزش های اسلامی کشورمان نشود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده نباید اشرافی گری کند، گفت: نامزد اصلح کسی باید باشد که با مردم زندگی کرده و بعد از پیروزی در انتخابات هم با مردم و برای مردم باشد؛ و اموالش درحد متعارف باشد و زیاد نشود .

حجت الاسلام سلطانی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید نگاهش به اقتصاد درون زا و مقاومتی باشد، اظهار کرد: اینکه شعار از اقتصاد مقاومتی می دهیم، به این دلیل نیست که با جهان صنعتی قطع رابطه کنیم؛ لذا ضمن تکیه بر سرمایه انسانی و تولیدات داخلی، با جهان صنعتی دنیا هم باید تعامل داشته باشیم.

وی افزود: رئیس جمهور آینده نباید عقیده داشته باشد که اگرمی خواهیم رونق اقتصادی داشته باشیم حتما باید با آمریکا رابطه برقرار کنیم، بلکه تعامل با آمریکا باید بدون اینکه در کشورمان سفارت داشته باشند، برقرارشود.

حجت الاسلام سلطانی با بیان اینکه مدیر آینده اجرایی کشور نباید وعده  خلاف به مردم بدهد گفت: رئیس جمهور آینده باید وعده هایی که در چهارسال آینده می تواند عملیاتی کند به مردم بدهد و بعدا هم اگر نتوانست به این وعده ها عمل کند، دلیل آن را برای مردم توضیح دهد.

 وی با بیان اینکه مردم از رئیس جمهور آینده می خواهند که فاصله طبقاتی و فساد اقتصادی و اداری برداشته شود، گفت: رئیس جمهور آینده باید ابتدا زمینه فساد را ابتدا با قاطعیت در داخل دولت از بین ببرد.

این کارشناس مذهبی در ادامه سخنان خود، به نقش روحانیون در تبیین معیارهای نامزد اصلح اشاره کرد و گفت: همانطور که روحانیون در عرصه انقلاب و دفاع مقدس پیشتاز و مرشد جامعه بودند، در مقطع فعلی نیز، روحانیون باید لزوم مشارکت حداکثری مردم و معیارهای انتخاب اصلح را برای مردم  تبیین و بیان نمایند.

وی با تاکید بر پذیرفتن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری توسط اقشار مختلف مردم خصوصا روحانیون گفت: مردم و روحانیون ولو این که نامزد مورد نظرشان پیروز نشود، باید به نتیجه انتخابات احترام بگذارند، ولی این موضوع نافی نقد نیست؛ یعنی  اگر فردی پیروز شود که عملکردش مناسب نباشد، طبعا  علما و روحانیون وظیفه دارند، که مشفقانه و دلسوزانه نقد کنند.

حجت الاسلام سلطانی در پایان گفت: هر رأی مردم که به صندوق انداخته می شود، تیری به قلب دشمنان و دسته گلی به طرف آقا امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha