سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رحیمیان

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران، ایجاد ارتباطات موثر بین تولیت های عتبات مقدسه را از مهمترین اقداماتی دانست که نقشه های تفرقه افکنانه دشمنان را ناکام گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان شامگاه سه شنبه در سومین نشست ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور با اشاره به حضور در اجلاس تولیت های عتبات مقدسه در عراق گفت: این اجلاس که دوره دوم آن در کربلا و به میزبانی عتبه حسینی برگزار شد با هدف ایجاد ارتباط موثر و هدفمند و صمیمی بین مراکز زیارتی شیعیان بود.

وی افزود: در این نشست تولیت های حرم رضوی، حرم کریمه اهل بیت(س)، حرم شاه چراغ، مسجد مقدس جمکران، عتبه حسینی(ع) و حضرت عباس(س) حرم مقدس علوی، و حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) حضور داشته و به تبادل نظر پرداختند.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: با توجه به اینکه دشمنان تشیع تلاش گسترده ای برای ایجاد جدایی و تفرقه بین جماعت محبان اهل بیت(ع) هستند و در سالهای گذشته این تلاش را در حد اعلای خود اعمال کردند، قطعا برگزاری این جلسات و ایجاد همگرایی و برنامه های مشترک و هدفمندو موثر می تواند گام مهمی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ تشیع و زیارت باشد.

وی گفت: به دلیل شرایط خاص سامرا، مردم این شهر که در حاشیه حرم زنگی می کنند به هیچ عنوان پیش از هتک حرم دشمنان اهل بیت(ع) به ساحت حرمین عسکریین(ع) حاضر به فروش زمین و یا ملک خود نبودند و یا اگر حاضر به این کار بودند، به قیمتی فوق العاده گران حاضر به این کار می شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان یادآورشد: از آنجا که همیشه دشمنان اهل بیت(ع) از احمق ترین انسان ها هستند و  کارهایی می کنند که بر خلاف اراده آنها، به نشر مکتب اهل بیت(ع) کمک می کند، در همین قضیه نیز صدق کرد وکسانی  که حاضر به فروش ملک خود نبودند پس از این حادثه املاک خود را به یک پنجم قیمت بفروش رساندند.

وی گفت: توسعه فضاهای زیارتی در کشورهای اسلامی از جمله عراق اهمیت بسیاری دارد، زیرا می توانیم به بهترین شکل از این فضای گسترده برای ایجاد فضاهای معنوی از جمله حسینیه ها و فاطمیه ها و... استفاده کرده و به توسعه فرهنگ تشیع کمک کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور تصریح کرد: ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور از جمله ستادهای فعال در این حوزه است که امیدواریم با ایجاد کارگروه های تخصصی و جدید به توسعه فعالیت های تخصصی در این بخش کمک کنیم.

وی گفت: در حال حاضر اطلاعات پراکنده ای از فعالیت موسسات و مراکز مهدوی و حوزوی وجود دارد که همه این مباحث در بانک اطلاعات فعالیت های مهدوی که در دست تهیه است جانمایی خواهد شد؛ از دیگر مواردی که در بانک اطلاعات باید جانمایی شود، فعالیت هایی است که در حال حاضر و یا از گذشته تا کنون در حال انجام است، زیرا باید این فعالیت ها نیز اطلاع رسانی بود تا از موازی کاری جلوگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha