شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 415799
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کتاب  بازار اسلامی و بازاری مسلمان

حوزه/ کتاب " بازار اسلامی و بازاری مسلمان " نوشته محمد پور قیومی اردکانی است که توسط انتشارات نظاره منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» نویسنده بیان می دارد که مطالب متنوع و مورد نیاز یک کاسب مسلمان از منظر قرآن، روایت و سیره بزرگان دین ، در این کتاب گردآوری شده است و می تواند به عنوان سرلوحه کسب و تجارت بازاریان و تجار مسلمان قرار گیرد.

 تعالیم و آموزه های آئین آسمانی اسلام که تضمین کننده خوشبختی و نجات بشریت است، همه نیاز های دنیوی و اخروی انسان  را مورد توجه قرار داده و برای رسیدن به این هدف، خط مشی مناسبی در نظر گرفته است.

بازار، تجارت ، بازاریان نیز مشمول این قاعده کلی و الهی هستند و اگر حدود تعیین ده اسلام در این زمینه رعایت شود، بدون شک آثار فراوان وارزشمندی را در پی خواهد داشت.

کتاب "  بازار اسلامی و بازاری مسلمان " در هشت فصل تنظیم شده است، فصل اول دربردارنده مطالبی نظیر اهمیت کسب و کار در قرآن و روایات، کار برای تامین معاش، اصناف ئ بازار در کلام امام خامنه ای، کسب، درآمد و لقمه حرام و....، فصل دوم در بردارنده مطالبی نظیر لزوم یادگیری احکام شرعی کسب و کار توسط تجارو بازاریان، هدف اسلام از تعیین حدود شرعی تجارت و کسب و کار و....، فصل سوم هم شامل مطالبی از قبیل محرمات کسب و تجارت ر اسلام، احتکار هم ردیف قبل و...، فصل چهارم شامل حق مال، حق کارگر و شاگرد، حق شریک و...، فصل پنجم، اصناف و انصاف، خوشرویی و خوش اخلاقی، صداقت و راستگویی در معامله و...، فصل ششم، خمس مال و درآمد، آثار پرداختن خمس، فصل هفتم نیز دربرداره برخی احکام مورد نیاز و مبتلا به بازاریان و کسبه، و در آخر فصل هشتم در بردارنده داستان ها و توصیه هایی مانند برکت مال حلال، لقمه حلال و پاکدامنی پارچه فروش و بوی خوش دائمی و... می باشد.

 علاقمندان برای تهیه کتاب "  بازار اسلامی و بازاری مسلمان " ،می توانند به آدرس اشکذر، میدان بسیج، جنب اداره تبلیغات اسلامی ، کتابفروشی تبیان مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 09130730611 و 09133540611  تماس حاصل نمایند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha