پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 416031
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
 یکی از هفتاد وسه یا فرقه ناجیه

حوزه/ کتاب " یکی از هفتاد وسه یا فرقه ناجیه " نوشته محمد عباس عطایی اصفهانی که نگرشی نو بر روایات تفرقه امت اسلام و تثبیت حقانیت شیعه با استناد به منابع معتبر اهل سنت بوده، توسط انتشارات نظاره منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از جمله روایات مشهوری که اکثر فرق اسلامی به آن استناد کرده و بر اساس آن فرقه خود را بر حق می دانند، روایات معروف به هفتاد و سه فرقه است، بدین مضمون کلی که رسول خدا(ص) فرمود، امت من، پس از من به هفتاد و سه فرقه متفرق خواهند شد، همه آنها در آتش دوزخند و تنها یک فرقه اهل نجات است.

مولف این کتاب در صدد است با نگرشی نو بر این روایات و بررسی دقیق تمام آنها در منابع معتبر  اهل تسنن( علی رغم دخل و تصرفی که بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) در متن این حدث صورت رفته)، و با استناد به روایات دیگر در این زمینه، این حقیقت را به اثبات برساند که مقصود از فرقه ناجیه در این روایات، فقط فرقه شیعه یعنی پیروان راستین قران و عترت است که در زمان حیات رسوال الله(ص) و به دست ایشان نام گذاری شده است.

کتاب "  یکی از هفتاد وسه یا فرقه ناجیه " شامل پنج فصل است که شامل عناوین زیر است: فصل اول، مروری بر روایت افتراق امت اسلام به هفتاد و سه فرقه، فصل دوم ، نقد و بررسی روایات هفتاد و سه فرقه، فصل سوم، معرفی فرقه ناجیه به طور صریح و روشن، فصل چهارم، فرمان رسول خدا(ص) به پیروی از حضرت علی بن ابی طالب و عترت طاهره(علیهم السلام)، و همچنین فصل پنجم، پاسخ به پرسش ها در بحث های گذشته.

نویسنده در آخرین کلام کتاب بیان می دارد: خواننده کتاب از هر فرقه و مذهبی به جز فرقه شیعه باشد، طبق اسناد و مدارکی که در این کتاب ارائه شده است، برای باقی ماندن در مرام و مذهب خود فقط دو راه دارد، اول اینکه باید بپذیرد که مصداق فرقه ناجیه، فقط فرقه شیعه است و لاغیر( البته شیعه ای که اوصافش در فصل چهارم کتاب امده است). دوم اینکه باید کل روایاتی که در زمینه افتراق امت اسلامی وارد شده، رد کند تا بتواند در مرام و مذهب فرقه خود همچنان باقی بماند و از آنجا که راه دوم برای او امکان پذیر نیست، و دلیل محکمی بر رد این همه روایت ها ندارد، لذا اختیار راه اول بر او لازم و ضروری است.

از مجموع بیش از یکصد آیه و روایتی که در این کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ضمن پاسخ به شبهات متعدد، پاسخ این شبهه نیز معلوم و مبرهن گردید که چرا در بین تمام ادیان آسمانی فقط اسلام و در بین تمام فرق اسلامی فقط شیعه اثنی عضری مورد عنایت خداوند قرار گرفته و چر ا فقط شیعه امامیه اهل نجات و بهشت دانسته شده است.

علاقمندان برای تهیه این کتاب می توانند به آدرس قم، خیابان ارم، جنب مدرسه آیت الله گلپایگانی(ره)، کتابفروشی دارالقرآن الکریم، مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 37703076-025 و همچنین 36614970-025 تماس حاصل نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha