چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حقجو

حوزه/ فتنه از صدر اسلام بوده و فتنه گران با ایجاد توطئه نمی گذاشتند مردم از هدایت رهبران دینی و الهی برخوردار شوند و برای کسب قدرت حاضرند با هر کسی معامله کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حقجو در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، ضمن تسلیت شهادت امام امیر المؤمنین(ع) گفت: حضرت علی(ع) بزرگ شخصیت تاریخ اسلام، جهان خلقت و آفرینش بودند  و با عدالت، رسیدگی به فقرا، محرومین و نوع حکومت داری همه قلب ها را تا ابد شیفته و دل باخته خود کردند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: آن حضرت حتی وقتی صدای بچه یتیمان را می شنوند که به آنها رسیدگی نمی شود خود را از این کار سرزنش می کنند، به صورت ناشناس به خانه آن یتیم می روند، بچه های را سرپرستی و نگه داری می کند و با این حرکت سرپرستی از یتیمان را به مردم مسلمان می آموزند.

 این کارشناس امور خانواده گفت: حضرت علی(ع) آن قدر عادل  بودند که با قضاوت های خود، عدالت را از  خود شرمنده می کنند و همین مسئله بعدها به عنوان فتنه قرار می گیرد و علیه آن حضرت توطئه می کنند  و افرادی را دور خود جمع می کنند تا دنیا را از عدالت علی(ع) پاک کنند و نگذارند عدالت همه جا را فرا گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حقجو ابراز داشت: حضرت در مدت کوتاه امامت و هدایت جامعه، درس های بزرگی به خناثان می دهند و با فتنه های چون جمل، صفین، ناکثین و مارقین مبارزه می کنند و عاقبت به دست فتنه خوارج به شهادت می رسند؛ فتنه کوردلان از همان زمانها بوده و با ایجاد توطئه نمی گذاشتند مردم از هدایت رهبران دینی و الهی برخوردار شوند و نهایتا با تطمیع افراد شیطانی وابسته به دنیا، مردان الهی و نورانی که تنها هدفشان هدایت جامعه بود به شهادت می رساندند تا نشان دهند برای کسب قدرت حاضرند با هر کسی معامله کنند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: عبادت حضرت بی نظیر بود، با دست خود چاه می کند، درخت می کاشت، زمین را برای زراعت آماده می نمود و شبانه در نخلستان های کوفه از ترس خدا چنان فریادی می زد که  دل سنگ را آب می کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha