دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام لطفیان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تمدن اسلامی، اظهار کرد: روحانیت در رأس قاعده پیشرفت جامعه هستند و مأموریت سنگین تمدن سازی برگرفته از مأموریت مکتب اهل بیت(ع) را بردوش دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، در جمه روحانیون و مبلغان شهرستان نیشابور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تمدن اسلامی، رسیدن به این امر را در سایه ایمان و عمل صالح محقق دانست و اظهار کرد: روحانیان در رأس قاعده پیشرفت جامعه هستند و مأموریت سنگین تمدن سازی برگرفته از مأموریت مکتب اهل بیت(ع) را بردوش دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه علم و قدرت، تکلیف اجتماعی به وجود می آورد، گفت: این تکلیف اجتماعی گام مهمی را فراروی روحانیان ایجاد کرده و آن زمینه سازی جامعه برای رسیدن به حیات طیبه است که در این راستا به تفقه یعنی تحکیم عقاید مردم نیاز است.

وی ادامه داد: در این زمینه به تحقق قواعد دینی و اقامه حدود که تجلّی آن حکومت اسلامی می‌شود و نیز تبشیر و انذار که تجلّی آن تبیین معارف اسلام ناب است، نیازمندیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با طرح این پرسش که در چه زمانی در طول تاریخ مانند امروز زمینه برای تفقه معارف اسلامی و تبشیر و انذار و اقامه حدود الهی وجود داشته است؟ ابراز کرد: باید قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشیم و از این فرصت برای تبیین معارف ناب اسلام و رسیدن به حیات طیبه استفاده کنیم.

وی با اشاره به شرایط رسیدن به حیات طیبه گفت: حیات طیبه نیازمند حسن فعلی و فاعلی است که همان ایمان و عمل صالح می باشد که می بایست به آن جامه عمل پوشاند.

حجت‌الاسلام لطفیان با اشاره به تحولات منطقه و دیدار رئیس جمهور جنایتکار آمریکا با سران بی تعهد و خودفروخته سعودی گفت: نگاه مقام معظم رهبری به علمای مسلمان در بلاد اسلامی است که می تواند تمدن شکوهمند اسلامی را پایه ریزی کند و در سال گذشته رهبر انقلاب فرمودند من از دولت های اسلامی نا امید شده ام.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با استناد به آیات قرآن تأکید کرد: تأیید الهی بر سر انقلاب و مکتب ماست و جامعه ایمانی همان بال تمدنی است و با وجود اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا روحانیان به انزوا کشیده شود اما آنان باید بدانند ما در صحنه تحولات برای رسیدن به تمدن شکوهمند اسلامی، انزوا و بازنشستگی نداریم و مأموریت ما فراگیر است.

وی در پایان با بیان ویژگی های امام راحل در کلام رهبر انقلاب گفت: امام(ره) مظهر دینداری، دانایی، دلیری و دلسوزی مردم بود و این همان اضلاع تبلیغ است و مشکلات جامعه هم به خاطر نبود بعضی از این ویژگی هاست.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha