شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه جایگاه حیا و عفت باید در جامعه اسلامی حفظ شود، گفت:‌ برای حفظ حیا و عفت هزاران شهید داده‌ایم که نسبت به آنها مدیون هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه بی‌حیایی و بدحجابی خانواده‌ها، جامعه، دین و ایمان مردم و نظام‌های آموزشی و اداری کشور را متزلزل می‌کند، اظهار کرد:اندلس با 700 سال حکومت اسلامی به واسطه ویروس بی‌حیایی از بین رفت، چرا که اگر حیا نباشد دینی باقی نمی‌ماند.

وی توجه به رسوایی را راهکاری برای درمان بی‌حیایی دانست و اضافه کرد:‌ اگر به افراد ثابت شود که ضرر بی‌حیایی از لذت آن بیشتر است دیگر سمت بی‌حیایی نمی‌رود و اگر بی‌حیاها باور کنند که در روز قیامت در محضر پیامبر اسلام(ص) و اولیای الهی رسوا می‌شوند بیشتر به حیا توجه می‌کنند.

سخنران این مراسم از خودنمایی به عنوان یکی از علت‌های بی‌حیایی نام برد و گفت: اگر استدلال عقلانی داشته باشیم که دوربین‌های مختلف عملکرد انسان را نظاره می‌کند و رسوایی در انتظار انسان بی‌حیاست به موضوع حیا بیشتر توجه می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از بی‌حیاها خبر ندارند که حق‌الناس بر گردن آنهاست، عنوان کرد: همانطور که آلودگی هوا و صوتی حق‌الناس بوده، آلودگی روحی و روانی نیز حق‌الناس است، چرا که تردد زن و مرد بی‌حیا در خیابان‌ها سبب تاخیر در ازدواج‌ها، افزایش دعواهای خانوادگی و در نتیجه طلاق می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری توجه به حق‌الناس را راهکار دیگری برای رفع بی‌حیایی جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: بازیگرانی که در فیلم‌ها و سریال‌ها بی‌حیا هستند زندگی مردم را از بین می‌برند، کارمندانی که در ادارات با بی‌حیایی کار می‌کنند با جلب نظر دیگران کار مردم را با تاخیر انجام می‌دهند، جبران حق‌الناس بی‌حیایی بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه بی‌حیایی فقط به بدحجابی نیست، مطرح کرد: اینکه در مهمانی‌های خانوادگی دختر و پسر نامحرم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند سبب گناه می‌شود؛ برخی از فروشگاه‌ها و ادارات بی‌حیا شده و از کارمندان و فروشندگان بی‌حیا استفاده می‌کنند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه جایگاه حیا و عفت باید در جامعه اسلامی حفظ شود، گفت:‌ برای حفظ حیا و عفت هزاران شهید داده‌ایم که نسبت به آنها مدیون هستیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha