سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 417175
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
تصاویر/گردهمایی ائمه جماعات شهر قم با حضور آیت الله مقتدایی

حوزه/ گردهمایی ائمه جماعات استان قم با سخنرانی آیت الله اراکی عصر امروز در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، این مراسم عصر امروز با حضور ائمه جماعات و جمعه استان برگزار شد و آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم به سخنرانی پرداختند.

آیت الله اراکی در این گردهمایی با بیان اینکه گفتمان وعظی در مأموریت‌های تبلیغی و ارشادی یکی از اساسی‌ترین مقوله‌های گفتمان اهل علم در عصر ما است گفت: یکی از مسائلی که در روزگار فعلی درباره آن باید تأسف خورد کم شدن بیان وعظی است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین طرق و روش‌های اصلاح و تربیت جامعه توسط انبیا، موعظه بوده است و همواره بر مسئله بیان وعظی تأیید شده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه مأموریت اصلی موعظه یادآوری است و خداوند می‌فرماید که قرآن یادآوری است گفت: از امتیازات و افتخارات ما شیعیان این است که هیچ قوم و مکتبی مانند شیعه ذخایر عظیم بیان وعظی ندارد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی در این گردهمایی به حضور گسترده مردم ولایی و انقلابی اشاره کرد و گفت: رأی بالای مردم انقلابی و ولایی نشان داد که بدنه مردم انقلاب را دوست دارند و به منویات رهبری عمل می‌کنند که وظیفه ما را نیز سنگین‌تر می‌کند.

وی به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه سپاه دین در جامعه است و باید بدانیم که اقامه باقی فرایض به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد و نباید بگذاریم که در جامعه کمرنگ شود.

 در ادامه مراسم میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: مسجد پایگاه مهمی در محلات است و غیر از خواندن نمازهای یومیه باید پایگاه مناسبی برای رفع مشکلات نیازمندان نیز باشد و تا امکان دارد بخشی از امور رسیدگی به نیازمندان به امام جماعت واگذار شود.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم شرایطی را به وجود آوریم که اطلاعات مربوط به نیازمندان هر محله در اختیار مسجد قرار گیرد و کمک‌هایی که قرار است از طریق کمیته امداد اهدا شود به همراه کمک‌های جمع شده توسط مردم آن محله توسط مسجد در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha