جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله گرایلی

حوزه/ آیت الله گرایلی با اشاره به جایگاه و اهمیت شناخت ولی فقیه و پیروی از او در زمان غیبت امام معصوم، تبیین آن را رسالت امروز روحانیت دانست و گفت: روحانیت حمایت صددرصدی خود از امام (ره) را اثبات کرد و امروز نیز باید با همان همت و جدیت از رهبر معظم انقلاب حمایت کنند.

آیت الله حسین گرایلی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد با بیان این که معیارهای ارزش گذاری بر انسان در مکاتب موجود در جهان متفاوت است، گفت: مطابق با موازین و معیارهای اسلامی از جمله تقوا، فقاهت و دین شناسی، مجاهدت، شجاعت و غیره، امام خمینی(ره) در مرتبه والایی قرار دارند و می توان گفت ایشان یک شخصیت تاریخی کم نظیر هستند.
 
وی با اشاره به آیه «... فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا» (نساء/ 95)، عنوان کرد: امام خمینی(ره) به پیروی از اجداد طاهرین خود جهاد را احیا کرد و با فراخواندن مردم به صحنه مبارزه با ظلم و جور، در مسیر احیای دین خدا گام برداشت و در این راه لحظه ای از پای ننشست تا چارچوب ها و قواعد دینی را در جامعه پیاده کند.
 
آیت الله گرایلی با اشاره به آیه 13 سوره حجرات اظهار کرد: تقوای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در عصر کنونی بی نظیر بود و نزدیکان و اطرافیان ایشان می دانند که بسیاری از امکاناتی که مردم عادی داشتند در منزل امام(ره) وجود نداشت.
 
استاد حوزه علمیه خراسان افزود: امام خمینی(ره) یک فیلسوف، فقیه و رجالی بزرگ و کم نظیر و آشنا با علوم مختلف بودند و کسی که عمیقاً کتاب ها، گفته ها و درس های ایشان را بفهمد، واقعاً هنر کرده است.
 
وی با اشاره به جایگاه و اهمیت شناخت ولی فقیه و پیروی از او در زمان غیبت امام معصوم، تبیین آن را رسالت امروز روحانیت دانست و ابراز کرد: امام خمینی(ره) نائب عام امام زمان (عج) بود که با برخورداری از نیروی ایمان و تقوا و علی رغم دست خالی، مردم را به تبعیت از قواعد اسلامی تشویق و انقلاب اسلامی ایران را پایه گذاری و جنبش ها و بیداری هایی را در کشورهای اسلامی و سایر ملت ها به وجود آورد.
 
آیت الله گرایلی بیان کرد: مردم ایران و یاران خمینی کبیر(ره)  غير  از افرادی چون سلمان، ابوذر، مقداد و امثال ایشان، برتر از پیروان ائمه معصومین (ع) بودند؛ در بسیاری از اسناد تاریخی شاهد شکایت امام علی (ع) و سایر ائمه(ع) از یاران و لشگریان خود هستیم، در حالی که امام(ره) همواره جان خود را قابل فدا شدن برای مردم ایران می دانست.
 
استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به از خودگذشتگی های جامعه روحانیت در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، گفت: طلاب پیش از انقلاب و پس از آن با شرکت در تظاهرات، توزیع اعلامیه های امام، تبلیغ موازین دینی و انقلابی، شبکه سازی، حضور در جبهه ها و سایر فعالیت های انقلابی، حمایت صددرصدی خود از امام (ره) را اثبات کردند و امروز نیز باید با همان همت و جدیت از رهبر معظم انقلاب حمایت کنند.
 
انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha