پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: بزرگ ترین اشتباه انسان ها این است که در دنیای کوچک سرمایه گذاری بزرگ کرده و فکر می کنند که پست و مقام ها و یا نیروی جوانی همیشه پایدار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه امروز در مسجد جامع همدان گفت: خداوند متعال حکیم است و تمامی کارهای او از رو حکمت است و کرم او نیز در ماه مبارک رمضان به مؤمنان از روی حکمت می باشد.
وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه رسیدن به خداست بیان داشت: انسان اگر یک آیه در ماه رمضان بخواند، به اندازه یک ختم قرآن به او ثواب و حسنه می دهند و مردگان آرزو دارند زنده شوند و یک رمضان دیگر را درک کنند.
عضو شورای معاونین حوزه های علمیه ادامه داد: ماه رمضان و عمل حج هر دو دارای یک هدف هستند و هر دو انسان را به توبه الهی می رسانند؛ مؤمن به امر الهی خود را سختی می دهد و اعمال حج را انجام می دهد و یا در ماه مبارک رمضان با تمام سختی ها امر الهی را انجام می دهد. 
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: ماه مبارک رمضان ماه انسان سازی و ماه آمادگی در راه الهی است و سربازان امام عصر(عج) در این ماه خود را آماده این راه الهی می کنند.
وی در ادامه با اشاره به صفت مؤمنان درگاه باری تعالی ابراز داشت: مردان الهی به دنبال جبران خطای کوچک راه طولانی را می روند؛ گناهانی وجود دارد که سبب می شود دعای انسان بالا نرود و باید گفت خودسازی زحمات فراوانی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین ملکی گفت: مشکل ما کجاست که در ماه رمضان رشد خود را حس نمی کنیم؟ حضرت زهرا(س) می فرماید روزه نگرفت کسی که چشمش و زبانش و گوشش روزه نباشد؛ آری فردی که خود را در روزه داری کنترل نکرد همانند ظرف آبی است که نشتی دارد.
وی در ادامه افزود: بزرگ ترین اشتباه انسان ها این است که در دنیای کوچک سرمایه گذاری بزرگ کرده و فکر می کنند که پست و مقام ها و یا نیروی جوانی همیشه پایدار است.
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: امام عصر(عج) نیاز به مخاطب با ظرفیت دارد؛ حضرت حجت(عج) زمانی به داد مظلومان جهان می رسد که مردم به یاری او بشتابند.
وی در پایان با اشاره به ضرورت خودسازی برای حکومت صاحب الزمان(عج) خاطرنشان کرد: باید سطح معرفت و عمق فهممان را بالا ببریم تا امام عصر(عج) به ما که پیروان ایشان هستیم دلگرم شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شهرزاد IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    0 0
    خدا به ما توفیق آدم شدن دهد