پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 418438
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
آیت الله علیرضا اعرافی

حوزه / «قلمرو دین و گستره شریعت »و «خورشید عاشورا »،دو اثر جدید آیت الله اعرافی از سوی نشر اشراق وعرفان چاپ ومنتشر شده است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  کتاب «قلمرو دین و گستره شریعت» که  کار تحقیق و نگارش آن به همت سیدرضا روحانی نژاد صورت گرفته، درصدد تبیین اجتهاد تمدن ساز نرم افزار بنیادین برای نیل به تمدن سازی اسلامی است.

شاید بتوان تمدن را بزرگ ترین سازه مفهومی دانست که اندیشیدن بدان در سپهر فکری هم اندیشه روزی نیست، اما ملاحظه آرمان های رهبران جامعه اسلامی و نیز نظر داشت افق ترسیم شده برای نظام اسلامی ایران، حکایت از دست یافتنی شدن تمدن عظیم اسلامی دارد.

حرکت نظام اسلامی برای تمدن سازی آنگاه در راستای مبانی و اهداف اصیل اسلامی خواهد بود که پیگیری این هدف والا را با روش اجتهادی و رویکرد فقهی در دستور کار خود قرار دهد. اجتهاد تمدن ساز نرم افزار بنیادین برای نیل به تمدن سازی اسلامی است که اثر حاضر درصدد تبیین آن براساس دیدگاه آیت الله اعرافی دارد.

خورشید عاشورا

 این اثر نیز که برگرفته از بیانات و آثار آیت الله اعرافی در طول سالیان متمادی به مناسبت های مختلف می باشد، توسط محمد آزادی تدوین شده است .

«عاشورا» که چون خورشید خون فام بر تارک تاریخ نورافشانی می کند، علاوه بر اینکه دست مایه هنرمندان در خلق آثار هنری و ادبی بوده، مورد بحث و تحلیل عالمانه اندیشمندان نیز قرار گرفته است. این حادثه عظیم که نقطه عطفی در تاریخ تقابل جبهه حق و باطل است از زوایای مختلف شایسته بررسی و عبرت آموزی است.

تدوین و نشر این دیدگاه ها گامی کوچک  در بازخوانی این واقعه بصیرت افزا با رویکرد فهم زمینه ها و علل شکل گیری و فرجام حادثه با تامل در فلسفه این قیام می باشد.

علاقه مندان به تهیه این آثار می توانند به آدرس: قم-خیابان معلم-معلم8-کوچه شهید محقق-پلاک59 مراجعه و یا با برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از مراکز پخش با شماره تلفن: 2537748540(98+) تماس حاصل نمایند

 وبسایت:   www.eshragh-erfan.com

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha