جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
استاد حوزه علمیه قزوین

حوزه/ فلاح با اشاره به تاثیر فیلم های قرآنی و دینی بر روی آحاد مردم، گفت: از آنجایی که فیلم های قرآنی برگرفته از واقعیت هستند باید با ظرافت خاص تولید شوند تا روی مخاطب تاثیر زیادی بگذارد.

محمد رضا فلاح، از اساتید دانشگاه، در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، به برگزاری نمایشگاه های قرآنی در کشور اشاره کرد و گفت:  اگر بتوانیم مفاهیم قرآنی را در قالب نمایشگاه قرآن به بازدید کنندگان انتقال دهیم، می توان امیدوار بود که سبک زندگی مردم نیز قرآنی شود.

وی  با بیان اینکه حضور در نمایشگاه قرآن به دلیل داشتن فضای معنوی، تاثیرات خود را بر روی خانواده ها، جوانان و نوجوانان می گذارد، افزود: آسان ترین راهکار برای تبیین مفاهیم قرآنی، توجه به محتوای ارزشمند آن است، زیرا قرآن به قدری جذاب است که می توان محتوای آن را در قالب هنرهای مختلف عرضه کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در نوع زندگی مردم، افزود: اگرچه نمایشگاه قرآن کریم به سبک زندگی می‌پردازد، در عین حال در نمایشگاه می‌توانیم شیوه خاص و روش‌های متنوع زندگی مورد تایید قرآن را نیز به عموم مردم آموزش دهیم.

 وی با اشاره به تاثیر فیلم های قرآنی و دینی بر روی آحاد مردم، افزود: از آنجایی که فیلم های قرآنی برگرفته از واقعیت هستند باید با ظرافت خاص تولید شوند تا روی مخاطب تاثیر زیادی بگذارد.

وی اظهار داشت: تجربه های موفقیت آمیز نمایشگاه های برگزار شده در شهرهایی چون تهران نشان می دهد که نمایشگاه های قرآنی علاوه بر عموم مردم، توجه نخبگان و جامعه علمی کشورمان را به فعالیت های قرآنی جلب می کند، در حالی که این قشر تاثیر زیادی بر جامعه دارند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ما در دوره ای قرار داریم که از هر طرف مورد هجمه های فرهنگی و تفکرات غلط و ضد دینی و ضد ارزشی هستیم  و بی شک نیازمان به قرآن و فرهنگ قرآنی بیش از پیش است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha