شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله احمد بهشتی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بی شک هیچ مسلمان واقعی نمی تواند نسبت به سرنوشت فلسطین مظلوم به عنوان پاره تن اسلام بی تفاوت و کم تفاوت باشد.

آیت الله احمد بهشتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ابتکار تاریخی حضرت امام (ره) در نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان" روز قدس" این روز را برای همیشه، جهانی و ماندگار ساخت به طوری که هر سال که می گذرد، جمع بیشتری از افکار عمومی دنیا خاصه مسلمانان پی به اهمیت و ضرورت این حرکت امام راحل می برند.

وی افزود: از این حیث حضور در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس، حقیقتاً تجلی بصیرت دینی مردم در حمایت از مظلوم است، کما این که امیرالمومنین(ع) به ما آموخت که همواره دشمن ظالم و حمایتگر مظلوم باشیم و این توصیه و تاکید البته فراتر از دین و زبان و نژاد است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: چنانچه ما به تاریخچه شکل گیری رژیم غاصب و نامشروع اسراییل در سرزمین های اشغالی فلسطین نگاهی بیندازیم به خوبی متوجه می شویم که در طول حدود هفت دهه ای که از آن زمان می گذرد، تحولات بسیاری در رابطه با مساله قدس و فلسطین در سطح منطقه ای و حتی جهانی رخ داده است.

وی اضافه کرد: با این حال با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به خصوص نام گذاری روز جهانی قدس از سوی حضرت امام(ره)، عمده تحولات در تقویت و حمایت از فلسطین صورت گرفته و لذا به همین خاطر است که صهیونیست ها و حامیان آمریکایی و غربی شان، تا به این حد از نظام اسلامی ایران و ولایت فقیه کینه به دل دارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha