چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رهبر بوکوحرام، روحانیون صلح طلب نیجریه را تهدید کرد

حوزه/ رهبر بوکوحرام در حرکتی نامعمول، روحانیون و علمای مسلمان مخالف خشونت در نیجریه را تهدید کرده و به کسانی که به دنبال همزیستی و صلح میان مسلمانان و مسیحیان هستند، لقب خیانت کار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از breitbart، بوکوحرام در ویدئوی جدیدی که منتشر کرده، با تهدید علما و روحانیون صلح طلب و مخالف خشونت در نیجریه، آنان را که خواستار همزیستی مسالمت آمیز میان مسلمانان و مسیحیان هستند، خیانت کار لقب داد.

رهبر بوکوحرام، یکی از گروه‌های تکفیری و هم‌پیمان داعش در نیجریه، در ویدئوی جدیدی مدعی شده که مسلمانان و مسیحیان نمی‌توانند در غرب آفریقا با صلح در کنار هم دیگر زندگی کنند و مسلمانانی که با خشونت مخالف هستند، با آتش جهنم بازی می‌کنند.

در این ویدئوی 14 دقیقه‌ای که در یوتیوب منتشر شده و توسط پرمیوم تایمز نیجریه به زبان انگلیسی ترجمه شده، فردی که خودش را ابوبکر شکائو، رهبر بوکوحرام معرفی می‌کند، می‌گوید: امکان ندارد مسلمانان در مساجد و مسیحیان در کلیساها بتوانند با هم کار کنند و این اتفاق هرگز ممکن نیست.

در یک حرکت که توسط رسانه‌های نیجریه، حرکتی «غیرمعمول» توصیف شده، رهبر این گروه تروریستی روحانیون و علمای نیجریه را تهدید کرده، آنان را متهم به گمراه کردن مسلمانان در رابطه با آموزه‌های حقیقی اسلامی کرده است. وی همچنین این روحانیون اسلامی را به دلیل محکوم کردن بوکوحرام و تلاش برای ایجاد صلح میان دو گروه مسلمانان و مسیحیان در نیجریه، «خیانتکار» لقب داده است.

مردم نیجریه پیروان دو دین اسلام و مسیحیت هستند و طبق آخرین آمارها 50% جمعیت نیجریه را مسلمانان، 40% جمعیت این کشور را مسیحیان و 10% بقیه را پیروان ادیان دیگر تشکیل می‌دهند.

دولت نیجریه تاکنون چندین بار به غلط مدعی شده که رهبر بوکوحرام را کشته است. این گروه تروریستی کلیساها و ساختمان‌های دولتی را منفجر کرده، دختران بی گناه را از مدارس ربوده و آنان را به مناطق نامشخص منتقل می‌کند. این افراط‌گرایان معتقدند که دختران نباید اجازه تحصیل در مدارس را داشته باشند. گفته می‌شود تلفات جنگ میان بوکوحرام و ارتش نیجریه از سال 2009 تاکنون بیش از 20 هزار نفر بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha