پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اهل قلم

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم، شاخصه بارز اهل قلم در تراز جامعه و نظام اسلامی را تعهد و بصیرت دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا موحدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت چهاردهم تیرماه، روز قلم، ابراز داشت: بی شک یکی از نعمت های الهی برای بشریت، همین قلمی است که در قرآن کریم به آن قسم یاد شده و پرودگار لوح و قلم، موهبت برخورداری از آن به آدمی عنایت کرده است .

وی با بیان این که قلم و نوشتن یکی از مهم ترین راه های گسترش معرفت و پرورش فضیلت می باشد، افزود: اهل قلم به خصوص کسانی که صبغه کار فرهنگی و دینی دارند، بیش از سایرین باید مزین به گوهر تعهد و بصیرت باشند، تا بتوانند معنویت و معرفت را در جامعه گسترش دهند.

عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی نورانی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر این که دانش را با نوشتن در بند کنيد تا باقي بماند، گفت: قلم و نوشتن دارای قداست و جایگاه ویژه ای است که دارنده این ارزش و فضیلت باید بیش از هر چیز قدردان و حافظ آن باشد و به همین خاطر معتقدیم که شاخصه مهم اهل قلم در تراز نظام و جامعه اسلامی همانا برخورداری از تعهد و بصیرت است تا به این وسیله منشا خیر و هدایت باشد و نه خدای ناکرده ، شر و گمراهی.

وی بیان داشت: البته ما حقیقتا خوشحالیم که اهل قلم حوزه عموماً از حیث تعهد شاخص و الگویی برای سایر نویسندگان به شمار می روند ، منتهای مراتب باید بکوشند که روز به روز قلم خود را پخته تر و جذاب تر نموده و در مسیر هدایت بخشی به مردم فعال تر باشند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha