جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 419480
۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کتاب  زیبایی در متون اسلامی

حوزه/ کتاب «زیبایی در متون اسلامی» به همت انجمن مطالعات نظری طلاب مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» زیبایی خواهی گرایشی فطری است که در تعیین خط سیر زندگی انسان تاثیر آشکار و نقشی بی بدیل دارد که  مکتب های تقلیل گرا با پیدایی مدرنیته در باب زیبایی، هدفی را تزئین می کنند تا ناظران زیبایی اش را باور کنند.

برپایه این گزارش: نویسنده کتاب «زیبایی در متون اسلامی» برای محافظت از نسل نوخاسته اسلامی در برابر این مکتب ها، به جمع آوری و دسته بندی نصوصی از این دست در منابع دینی ما اعم از قرآن و روایت که نه تنها در حد نیاز بلکه به مراتب بیشتر در میراث فرهنگی ما وجود دارد پرداخته است.

این کتاب اثر محمدرضا جباران از اعضای هیئت مدیره انجمن مطالعات نظری طلاب مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی می باشد.

کتاب «زیبایی در متون اسلامی»  در 296 صفحه و دو بخش با عناوینی همچون «کلیات و مبادی بحث» و «زیبایی در حوزه باورها» تهیه گردیده است.

در بخش اول این کتاب موضوعاتی همچون «مفهوم شناسی»، «منشا زیبایی»، «اطلاق و نسبیت زیبایی»، «ضرورت بحث» و «پیشینه بحث» به چشم می‌خورد.

«زیبایی در حوزه الهیات» و «زیبایی در زندگی اخروی» از موضاعاتی است که در ذیل بخش زیبایی در حوزه باورها به آن پرداخته شده است.

لازم به ذکر است، کتاب «زیبایی در متون اسلامی» به سفارش مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و توسط موسسه بوستان کتاب به مبلغ 21000 تومان  منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به بوستان کتاب مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha