جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نوجوان فلسطینی بینایی چشم خود را از دست داد

حوزه/یک نوجوان فلسطینی در محله العیساویه در شرق بیت المقدس که در بالکن خانه خود مورد شلیک گلوله پلیس اسرائیل قرار گرفته بود، بینایی یک چشم خود را از دست داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، یک نوجوان 13 ساله فلسطینی که  در بالکن خانه خود مورد شلیک گلوله پلیس اسرائیل قرار گرفته بود، بینایی یک چشم خود را از دست داد.

نور حمدان  نوجوان 13 ساله فلسطینی در محله العيساویه در شرق بیت المقدس،  پس از اینکه مورد هدف سلاح‌های به اصطلاح غیرکشنده نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفت، بینایی یک چشم خود را به طور کامل از دست داد. این نوجوان دچار جراحات دیگری در ناحیه صورت نیز شد. او در بالکن طبقه دوم خانه اش ایستاده بود که نیروهای اسرائیلی یک گلوله فلزی اسفنجی را به طور مستقیم به سمت چهره او شلیک کردند. او به یک درمانگاه محلی منتقل شده و بلافاصله به بیمارستن هداسا، بزرگترین بیمارستان شرق بیت المقدس برده شد. به گفته گروه‌های حقوق بشری، این نوجوان 16امین فلسطینی است که به خاطر این گلوله چشم خود را از دست می‌دهد.

به گفته منابع اسرائیلی پلیس اسرائیل به بهانه دریافت گزارش یک درگیری به محله العیساویه رفته بود.

سرین علیان از انجمن حقوق مدنی در فلسطین اشغالی در این باره به خبرنگاران گفت: این یک سلاح خطرناک است که تاکنون  جان یک نوجوان را گفته و جراحات و صدمات زیادی به ده‌ها تن از مردم فلسطین از جمله کودکان وارد کرده است. بعضی نیز  بینایی چشم خود را از دست داده‌اند. این غیرقابل پذیرش است که مردم در بالکن و کنار پنجره خانه‌های خود امنیت نداشته باشند.

پلیس رژیم صهیونیستی معمولا از این گلوله‌های فلزی نوک اسفنجی به اصطلاح غیرکشنده در درگیری‌ها با فلسطینیان در شرق بیت المقدس استفاده می‌کند. در سال 2014 یک نوجوان 16 ساله فلسطینی با نام محمد سوناکوث در پی شلیک گلوله‌های اسفنجی توسط نظامیان اسرائیلی جان خود را از دست داد و هیچ یک از  ماموران یا افسران اسرائیلی در پی این جنایت مورد توبیخ قرار نگرفتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha