جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه علمیه

مدیر مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد از آغاز ثبت‌نام و پذیرش این مدرسه تخصصی در سطح ۲ و ۳ حوزوی از اول مردادماه امسال خبر داد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: ثبت‌نام از متقاضیان تحصیل در پایه هفتم و نهم حوزه در  بجنورد از اول مردادماه امسال آغاز و تا یک ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه پایه یک تا 6 در سطح یک حوزوی قرار می‌گیرند، افزود: سطح 2 حوزوی معادل کارشناسی دانشگاهی و شامل پایه‌های 7 و 8 بوده و پایه 9 و سطح سه حوزوی معادل کارشناسی ارشد دانشگاهی است.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید 15 طلبه در پایه 7 و 12 طلبه در پایه 9 جذب مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد می‌شوند، گفت: احتمال افزایش ظرفیت پذیرش در پایه 9 وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در این مدرسه افزون بر طلاب تخصصی سطح سه، طلاب تحت برنامه سطوح دو و سه حوزوی هم پذیرش می‌شوند، ادامه داد: سطح سه حوزوی در خراسان شمالی بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به این استان، مهرماه سال 91 در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد راه‌اندازی شد.

مدیر مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید فراوانی به این موضوع داشتند که خراسان شمالی می‌تواند دارای یکی از حوزه‌های جامع با سطوح عالی تحصیلی باشد، گفت: بعد از راه‌اندازی مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد در سال 93 نخستین گروه از طلاب سطح سه در 2 رشته کلام اسلامی و علوم و معارف قرآنی جذب شدند.

حجت الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: پیش از راه‌اندازی مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای در بجنورد، امکان تحصیل طلاب در مدارس استان خراسان شمالی تنها تا سطح یک و دو امکان‌پذیر بود و پس از آن طلاب برای ادامه تحصیل به حوزه‌های مشهد، قم، و ... مهاجرت می‌کردند، اما با راه‌اندازی این مدرسه مهاجرت طلاب استان کاهش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha