جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدی کاهه در بیست و پنجمین گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر استان قم

حوزه/ دادستان دادگاه های عمومی و انقلاب استان قم گفت: شکی نیست که با اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر آزادی های فردی محدود نخواهد شد و کسانی که مجری اجرای این فریضه می باشند باید شرایط را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مهدی کاهه در بیست و پنجمین گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر استان قم و همچنین تجلیل از فعالان آمر در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی قم اظهارداشت: اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر  منوط به افراد خاصی نیست چرا که این فریضه در حوزه فردی و اجتماعی تعریف می‌شود و تشکل به خصوصی در این موضوع شکل‌گرفته که افراد را نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر بی‌توجه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اجرای امربه‌معروف به معنای خشونت نیست، مطرح کرد: آزادی افراد با اجرای این فریضه الهی محدود نمی‌شود و افرادی که اجراکننده هستند باید شرایط را رعایت کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم با بیان اینکه تدوین قوانین امربه‌معروف شاهکاری در نظام اسلامی بوده و برگ زرین دیگری در دوران انقلاب اسلامی می باشد، افزود: تدوین قوانین امربه‌معروف و نهی از منکر از شاهکارهای نظام اسلامی است که برخی به دیدگاه خودشان از آن غافل شده‌اند ولی این قوانین در کنار مستندات دلیل عقلی نیز دارند.

کاهه با اشاره به جایگاه مهم و ارزشمند آمران به معروف در سطح جامعه بیان داشت: این افراد ادامه‌دهنده مسیر امام حسین(ع) و دنبال کننده امر فراموش‌شده امربه‌معروف و نهی از منکر بوده که وظیفه ارزشمندی را در جامعه بر عهده‌دارند.

دادستان قم با بیان اینکه اهمیت توجه به احیای این واجب فراموش‌شده درآیات و روایات مطرح و بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: این اقدام مهم ازلحاظ عقلی هم به اثبات رسیده است و نوعی وفاداری به دین اسلام به شمار می‌آید که مردم نسبت به آن غافل شده‌اند.

کاهه به اجر دنیوی و اخروی احیا و اجرا این فریضه الهی تاکید کرد و افزود: تدوین قوانین امربه‌معروف و نهی از منکر از شاهکارهای نظام اسلامی است که برخی به دیدگاه خودشان از آن غافل شده‌اند ولی این قوانین در کنار مستندات دلیل عقلی نیز دارند و به‌نوعی پوششی برای حفاظت از ارزش‌های جامعه اسلامی به‌حساب می‌آید.

عضو شورای تامین استان قم ادامه داد: حفظ وحدت بدون آموزه‌های دینی و اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر شدنی نیست چرا که افزایش معضلات فردی آسیب‌های اجتماعی به همراه دارد و ضرر فردی صرفاً به خود افراد برنمی‌گردد و قطعاً آثار اجتماعی نیز به همراه دارد.

وی اظهارداشت: عقل به انسان اجازه می‌دهد که برای جلوگیری از هنجارهای اجتماعی، جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر را در جامعه آتش بدحجاب به دیگران نیز سرایت می‌کند.

دادستان قم با بیان اینکه در اهمیت این فریضه الهی هیچ تردیدی وجود ندارد، یادآور شد: یکی از شرایط اجرای این مهم شناسایی معروف و منکر در جامعه است و باید جامعه با سطوح مختلف این فریضه الهی آشنا شوند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha