جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای جهانی کلیساها حمایت خود را از جنبش مردمی فلسطین نشان داد

حوزه/ شورای جهانی کلیساها، با اعلام حمایت خود از جنبش مردمی فلسطین علیه نصب گیت‌های بازرسی توسط رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی، این اقدام اسرائیل را «عملی فرساینده در میانه یک صلح از پیش شکننده» توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از algemeiner، شورای جهانی کلیساها حمایت خود را از جنبش مردمی فلسطین علیه کنترل نظامی مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرده و اقدامات به ظاهر امنیتی جدید اسرائیل از جمله نصب گیت‌های بازرسی، دوربین‌های امنیتی و نظامی‌گری در مسجدالاقصی را «یک اقدام فرساینده در میانه یک صلح از پیش شکننده» توصیف کرد.

لون سائوسا دبیرکل فعلی این شورا در این باره گفت: حفظ اماکن تاریخی و حمایت از حقوق برابر برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در اماکن مقدس، برای برقراری صلح و خشونت زدایی از اهمیتی حیاتی برخوردار است. و محروم ساختن هزاران نفر مسلمان که از مناطق دوردست برای نماز خواندن در مسجدالاقصی آمده‌اند، نقض آشکار حقوق آنان محسوب شده و همزمان عملی فرساینده در میانه یک صلح از پیش شکننده نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: ما در همبستگی با مسلمانان، یهودیان و مسیحیان ایستاده ایم و دعا می‌کنیم که عدالت و صلح نه تنها در هفته جاری، بلکه در هفته ها و ماه‌های آینده برقرار شود.

انتقاد شورای جهانی کلیساها از نصب گیت‌های بازرسی در ورودی‌های مسجدالاقصی صهیونیست‌ها را به شدت خشمگین ساخته است. درحالی تعطیلی هفته گذشته مسجدالاقصی مردم را از ورود به این مکان مقدس منع کرده بود، این جمعه نیز عده زیادی از مسلمانان به دلیل فضای امنیتی شدید نتوانستند به مسجد وارد شوند و درگیری‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی تاکنون منجر به شهادت چندین فلسطینی و مجروح شدن صدها تن دیگر شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha