جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ ماهر حمود

حوزه/ روز گذشته شیخ عبدالرشید عبداللطیف رئیس تجمع آسیایی علمای مسلمان با شیخ ماهر حمود دیدار کرد و طرفین درباره برگزاری کنفرانسی به مناسبت سپری شدن ۱۰۰ سال از بیانیه بالفور گفتگو کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، روز گذشته گروهی از تجمع آسیایی علمای مسلمان شامل شیخ عبدالغنی شمس الدین رئیس این تجمع و عضو هیئت رئیسه اتحادیه جهانی علمای مقاومت و عبدالرشید عبداللطیف از کارکنان این تجمع با شیخ ماهر حمود رئی ساتحادیه جهانی علمای مقاومت دیدار کردند.

طرفین در این دیدار درباره کنفرانسی که قرار است در اکتبر آینده به مناسبت سپری شدن 100 سال از بیانیه بالفور برگزار شود بحث و گفتگو کردند.

شیخ حمود و شیخ عبداللطیف همچنین درباره ظهور مخالفان جدید در مالزی صحبت کردند و تصریح شد که این مخالفان شامل احزاب مختلفی هستند که مهم ترین آنها حزب ملی الامانة است که از حزب اسلامی این کشور خارج شده است.

حاضران در این دیدار در پایان از مردم شریف قدس به خاطر مقاومت در باربر صهیونیست ها تجلیل کردند.

بیانیه بالفور (به انگلیسی: Balfour Declaration)، نامه‌ای تاریخی بود که در تاریخ ۲ نوامبر ۱۹۱۷ میلادی، توسط آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه وقت بریتانیا، خطاب به والتر روتشیلد، سیاست‌مدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام بریتانیا نوشته شد و در آن از «موضع مثبت» دولت بریتانیا برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» خبر داده‌شد.

بیانیه بالفور سرآغاز تلاش در عرصه بین‌المللی برای تاسیس کشور اسرائیل به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha