شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سیره رضوی

حوزه/ امام جمعه شهرستان مهران در ادامه با اشاره به فضائل امام رضا (ع)، بر ترویج سیره رضوی تاکید کرد و آن را راه حل بسیاری از مشکلات جامعه امروز دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از ایلام، حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب (س) مهران، با تبریک به مناسبت دهه کرامت، به علم و معرفت بیکران امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: زبان از بیان دریای بیکران علم و معرفت ایشان قاصر است.

وی به پیشینه فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد:  سابقه فعالیت های فرهنگی به زمان پیامبر (ص) باز می گردد که ایشان اقدام فرهنگی خود را از شبه جزیره عربستان آغاز کردند و از همان ابتدا یگ نگاه آخرالزمانی به فعالیت های خود داشتند.

امام جمعه شهرستان مهران در ادامه با اشاره به فضائل امام رضا (ع)، بر ترویج سیره رضوی تاکید کرد و آن را راه حل بسیاری از مشکلات جامعه امروز دانست و  افزود: روایات زیادی از آن حضرت وجود دارد که از جمله مهم ترین این روایات، روایاتی است که در باب فرهنگ انتظار از ایشان نقل شده که نشان از اهمیت فرهنگ انتظار و نقش و جایگاه امام در فضای جامعه دارد.

حجت الاسلام زمانی موسوی در ادامه رمز نامگذاری حضرت را به رضا(ع)، رضایت به قضا و قدر الهی دانسته و ادامه داد: از نظر امام رضا (ع) رضایت دادن به قضا و قدر الهی یکی از  چهار رکن ایمان است که در این باره می فرمایند ایمان چهار رکن دارد: توکل برخدا، رضایت به قضای خدا، تسلیم امر خدا،  واگذاشتن کار به خدا.

وی در پایان با بیان نقش تاثیرگذار طلاب در فضای جامعه، از آن ها خواست که در  عرصه فرهنگی با جدیت اقدام کنند، به گونه ای که آثار آن در فضای جامعه مشهود باشد.

برپایه این گزارش، در پایان این نشست مراسم جشن و مولودی با حضور طلاب وخانواه هایشان به مناسبت میلاد امام رضا (ع) برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha