جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/ رئیس شورای حورزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که زیبایی های طبیعت، تشکیلات و مجموعه خلقت وقتی زیباست که اینها همه در مسیرجایگاه دین و سیرالی الله باشد، اظهار کرد: مسئولان از کنار مسائل فرهنگی بی تفاوت عبور نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی ظهر امروز درجمع مسئولان امور فرهنگی بسیج استان در اردوگاه حضرت امام خمینی(ره) بیرجند، اظهار کرد: انسان باید جایگاهش را بداند و این مسئله مهم و اصلی است، چرا که همه تلاش ها و فعالیت های انسان بایستی متناسب با جایگاهش  باشد.

وی جایگاه امورفرهنگی را، مرتبط با مسائل انسانی دانست و افزود: قبل از این که این موضوع را با برهان عقلی تبیین کنیم، باید آن را در طبیعت جستجو کنیم چه در طبیعت، چه در خلقت خود انسان یا آنچه که در حیطه کار، تلاش و یا فعالیت خود انسان است.

رئیس شورای حوزه  علمیه خراسان جنوبی ضمن اشاره به خلقت انسان با اشاره به آیه ۱۲ سوره مومنون"«وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ سُلَالَةٍ مِنْ طِينٍ/ و ما انسان را از عصاره‌ای از گِل آفریدیم»"، تصریح کرد: خداوند متعال آفرینش انسان را از گِل آغاز کرد، سپس نسل او را از چکیده ای از آب پست مقرر داشت.

خلقت انسان پدیده پر رمز و راز است

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: اینها همه مراحلی است که باید در خلقت انسان طی شود، چرا که خلقت انسان  یک پدیده پر رمز و راز است.

وی عنوان کرد: انسانیت و استعداد انسان یک دفتر نامتناهی است، که پس از تکمیل سایر مراحل انسانی به آن می رسد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به "سیرالی الله"، بیان کرد: تمام جمادات و نباتات تلاش می کنند که سیر خلقت انسان ها به جایی برسد.

حجت الاسلام عبادی یادآور شد: بشر بر حسب نیازهایی که احساس می کند، به دنبال انواع و اقسام تشکیلات صنعتی می رود که همه این ها برای آن است و انسان به عنوان گل سرسبد خلقت از آنچه مطلوب است بهره مند بشود.

وی همچنین با اشاره به آیه شریفه "افحسبتم انما خلقناکم عبثا"،ابراز کرد: منظور از این آیه آن است که آیا انسان ها تصورشان  بر این است که بیهوده خلق شده اند، که بایستی عمیقا در معنی این آیه شریفه تدبر صورت گیرد.

همه جهان هستی برای سیر الی الله انسان آفریده شده است

نماینده ولی فقیه در  خراسان جنوبی ابراز کرد:همه مقدمات در یک مقدمه خلاصه می شود و آن این که زیبایی های طبیعت، تشکیلات و مجموعه خلقت وقتی زیباست که اینها همه  در مسیرجایگاه دین و سیرالی الله باشد.

حجت الانسان عبادی با تاکید بر این نکته که انسان باید از همه وجودش علم ببارد و مظهر کلام الله باشد، اذعان داشت: کرامت مربوط به پیامبران، ادیبان و افراد خاصی نیست بلکه باید توجه کنیم که از نظر استعداد، خدا نوع انسان را با کرامت خلق کرده است.

وی ضمن اشاره به این که بزرگانی همچون لقمان حکیم، سلمان فارسی و... اگر چه پیغمبر نبوده ولی دارای کرامت بوده اند، متذکر شد: جایگاه شما به عنوان مسئولان فرهنگی بسیار بالاست، چون با مسائل مهمی در  جامعه سروکار دارید.

ثمره فرهنگ، رونق اقتصادی است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان این که ازکنار  مسائل فرهنگی نباید بی تفاوت گذشت، گفت: امروزه بشر با انواع پیشرفت ها و امکانات زندگی می کند و انسانیت انسان یک جایگاه فرهنگی دارد که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

وی از اقتصاد، به عنوان موضوعی یاد کرد که تحت تاثیر فرهنگ است و اظهارداشت: نباید تنها به سرمایه گذاری در این زمینه فکرکنیم؛ فرهنگ است که نوع اقتصاد را مشخص می  کند، فرهنگ است که اخلاق اجتماعی را مشخص می کند.

رئیس شورای حوزه  علمیه خراسان جنوبی با بیان این مطلب که انسان زمانی  که به هیچ چیزعقیده ندارد مسائل اجتماعی نیز برایش فاقد اهمیت است، تصریح کرد: کسانی هستند که آدمکشی کرده و مردم را آواره می کنند و متاسفانه اسم آن را فرهنگ می گذارند که اینگونه رفتارها جای بسی تاسف دارد.

هیچ مسئله ای در خلقت بالاتر از فرهنگ اسلامی در جامعه نیست

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به این که مسئولان فرهنگی باید برای خدا و نیت قربة الی الله کارهایشان را پیش ببرند، یادآور شد: باید به جایگاه خود توجه کنید و بدانید که هیچ مسئله ای در خلقت بالاتر از شغلی که شما در اختیار دارید، وجود ندارد.

وی  افزود: خداوند این فرصت را زیر سایه نظام جمهوری اسلامی ایران، برای پیشبرد آرمان های بزرگ  انقلاب و ثمره تلاش های بنیانگذار انقلاب اسلامی فراهم کرده است.

نماینده ولی فقیه در پایان مطرح کرد:خوشبختانه با کمک خداوند متعال  و رهبری هوشمندانه امام خامنه ای و همچنین تلاش مسئولان فرهنگی؛ علی رغم مجهزبودن دشمن  و این که هرروز  به انواع جنایت ها و قتل  ها دست می زند، شاهد پیروزی های روزافزون ملت ایران در همه زمینه ها هستیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha