پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی-افتتاح زائر شهر رضوی

حوزه/ در فرخنده سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) فاز نخست زائرشهر رضوی، با حضور آیت الله علم الهدی، در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در فرخنده سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج(ع)، فاز نخست پروژه زائر شهر رضوی با ظرفیت اسکان 5 هزار نفر، با حضور آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی،  رشیدیان استاندار خراسان رضوی و جمعی از  مسئولان عالی رتبه استانی افتتاح شد.

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: زائرشهر رضوی در زمینی به مساحت حدود 35 هکتار در حال احداث است که از حدود 220 هزار متر مربع زیربنا مشتمل فضاهای اقامتی و خدماتی تشکیل می‌شود.

خلیل اکبری ادامه داد: زائر شهر رضوی ظرفیت اسکان نهایی و روزانه 20 هزار زائر را دارد و فاز اول این پروژه ظرفیت اسکان4 هزار و 500 نفر را دارد. این زائر شهر در زمینی به مساحت حدود 35 هکتار احداث شده است که از حدود 220 هزار متر مربع زیربنا مشتمل فضاهای اقامتی و خدماتی تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: حدود 25 درصد از مساحت زمین این زائرشهر را بنا و 75 درصد دیگر به فضاهای باز شامل زمین‌های ورزش، فضاهای سبز، پارکینگ و ... اختصاص یافته است، همچنین ساختمان‌های زائرسرای رضوی از 2 بخش اقامتی و خدماتی تشکیل شده است. همچنین حدود 21 درصد از کل فضای زمین را ساختمان‌های اقامتی و در حدود 4 درصد را نیز فضاهای خدماتی اشغال خواهد کرد.

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی با تشریح وضعیت سوئیتها تاکید کرد: هر سوئیت مساحتی حدود 40 تا 45 مترمربع فضا داشته و ظرفیت اسکان برای 6 نفر را دارد، این سوئیت ها دارای یک تراس، سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه کوچک است که همگی مجهز به امکانات یک هتل 3 ستاره است.

اکبری در ادامه گفت: بلوک‌های ویژه هیئت‌‌ها نیز 2 طبقه بوده و هر طبقه 500 مترمربع مساحت و 90 نفر ظرفیت دارد. همچنین در ورودی‌های سالن دارای سرویس‌های بهداشتی و حمام عمومی هستند.

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی گفت: در حال حاضر 10 بلوک واحدهای اقامتی با ظرفیت یک هزار و 500 نفر کاملا تجهیز شده و آماده پذیرایی از زائران است و به امید خدا هر هفته یک بلوک را تجهیز خواهیم کرد و به این ترتیب هر هفته 150 نفر به ظرفیت اسکان این مجموعه افزایش مییابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha