جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام خدابنده لو

حوزه/ مردم محتاج آدرس‌های قرآنی بوده و نیازمند دارویی برای دردهای زندگی هستند، اما نسبت به قرآن معرفت ندارند، لذا برای رفع مشکلاتمان باید به قرآن روی آوریم، چرا که قرآن هم آدرس زندگی ما و هم داروخانه دردها و مشکلات ما در همه امور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام محمد خدابنده لو، در جمع طلاب جدید دوره اختبار و تثبیت مدرسه علمیه التفاتیه قزوین، بر ضرورت انس طلاب با قرآن تاکید کرد و گفت: فهم قرآن در جامعه جاری نخواهد شد، مگر با آشنا کردن مردم با ظرایفی که در کلام وحی قرار دارد.

وی افزود: قرآن نقشه زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است؛ فرهنگ عمل به قرآن باید در جامعه نشر پیدا کند که خود زمینه ساز اجرای امور ما بر اساس عمل به کتاب الهی باشد.

مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه قزوین ادامه داد:  مردم محتاج آدرس‌های قرآنی بوده و نیازمند دارویی برای دردهای زندگی هستند، اما نسبت به قرآن معرفت ندارند، لذا برای رفع مشکلاتمان باید به قرآن روی آوریم، چرا که قرآن  هم آدرس زندگی ما و هم داروخانه دردها و مشکلات ما در همه امور است.

حجت الاسلام خدابنده لو اظهار کرد: اگر می خواهید توان خود را در مقابل مسایل و مشکلات زندگی افزایش دهید، به قرآن کریم مراجعه کنید، ببینید چه دردسرها، مشکلات و معضلاتی پیش روی پیامبر اکرم(ص) بوده و قرآن چگونه آنها را برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در رویکرد  تربیتی نسبت به قرآن باید به دنبال هدایت و الگو پذیری از تعالیم قرآنی باشیم و تلاش کنیم متن قرآن را درست بفهمیم و به مراد گوینده نزدیک شویم، در غیر این صورت به مقصد قرآن راه نخواهیم برد.

مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: مهمترین نقشی که قرآن توانسته در زندگی ما داشته باشد، ایجاد صبر در برابر سختی ها و مشکلاتی است که به طور روزمره با آن مواجه هستیم و چه بسیار موانعی که با حضور قرآن از سر راه برداشته شده است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha